3-fot Startet 9.Mars.2013 Del på Facebook Startet 9.Mars.2013 Vi har lyst på en båt til hytta vår i Kragerø og siden det er messe til uka så tenkte jeg det var lurt å spørre hvilke båter jeg burde se litt ekstra på... Den skal brukes mest i "govær" og vi har båt erfaring. Kriterier: solseng bord, så vi kan spise på tur dra vannski, wakeboard osv. sitteplasser til 9, ev. 7 da noen er unger burde være pen å se på god stuveplass praktisk tåle litt sjø Ikke eldre enn 2009 mod, 18-24 fot og ikke noe mer enn 420 000kr mvh Jørgen Sitér dette innlegget Link to post
Oceancraft 28 Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 9 stk i en 18 fot'er ? Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 10.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 fra 18 til 24 fot ser du Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 (redigert) Må vel nesten bli denne type båt da eller? http://www.finn.no/finn/boat/new/viewimage?finnkode=39662552 Eller en sånn ? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39589986 Redigert 10.Mars.2013 av Banarne (see edit history) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
pipp Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Gromstad Bil og Båt har det du trenger tenker jeg. Du får en grei ny jeep for den summen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Oceancraft 28 Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Gromstad Bil og Båt har det du trenger tenker jeg. Du får en grei ny jeep for den summen :-) Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 10.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Må vel nesten bli denne type båt da eller? http://www.finn.no/finn/boat/new/viewimage?finnkode=39662552 Eller en sånn ? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39589986 kanskje den andre, men ikke den første. Den trenger ikke tak da vi skal bruke den når det er sol. Men er rib en mulighet? Takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Hvis du går inn på Finn.no og tar et avansert søk etter dine kriterier så vil jeg tro du kan finne en båt type du blir fornøyd med Personlig så synes jeg tak og vindskjerm er et must.. Vi bor i Norge og været kan skifte fort,selv på sommeren.Da med barn i en helt åpen båt utpå havet og det kommer kald vind og litt regn så kan det redde dagen for både foreldre og barn at det går an å søke ly i båten. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
3-fot Svart 10.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 ja. Bowrider er et alternativ da? Har sett litt på yanmarin 63 br og ibiza 22 br, men pappa liker ikke sitteplassene foran. Jeg liker yanmarin 62cc (tidligere med navn 6210). Noen som har erfaringer med denne? eller så er vel ibiza 24 touring et alternativ? vil tro det er mange erfaringer rundt den.... Takker igjen Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 (redigert) Selv har jeg en Nor-Dan av denne typen som hyttebåt, og vår familie er veldig godt fornøyd med løsningen. Balansen i båten er slik at den går veldig bra med 2-3 personer foran. Yndlingsplassen for mange, særlig ungen synes det er topp når det sjøer litt. https://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40258512 Du får en ny slik innenfor budsjettet deres.(Nordic Oceancraft) Med innleggsplater i baugen får du solseng både foran og bak. Dersom/Når vi skal bytte båt neste gang, frister det veldig med en 24' Fjordterne. For 420' må du kanskje ta en båt som er litt eldre en 2009, men for en hyttebåt det er... Redigert 10.Mars.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
wd200s Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 kanskje den andre, men ikke den første. Den trenger ikke tak da vi skal bruke den når det er sol. Men er rib en mulighet? Takker for tips da får du ikke brukt båten så mye i norge Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 10.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 da får du ikke brukt båten så mye i norge rundt mjøsa er dette riktig! Men ikke nedover på sørlandet Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 (redigert) Jeg har selv familiehytte i Kragerø og vi har valgte en ny Ibiza 20 Touring fra Gromstad (leveres ikke ny lenger, men finnes billig som brukt) som hyttebåt. Det er en veldig god båt og med 150hk bruker den ikke for mye bensin og den er veldig kvikk i alle situasjoner. Den har sitteplass til 7 (om du tar med akterdekkene ved siden av motoren), ok sjøegenskaper, lekkert design, stuerom under dekk foran, vask, kokeapparat, bord, GPS etc. Velg også trimflaps og hydraulisk styring. Teakdekk ser lekkert ut, men er litt mer vedlikehold om du vil ha det brunt og fint (som teak skal være på motorbåt). Vi er veldig fornøyd med Ibiza 20 Touringen som innaskjærs hyttebåt. Den har også et "akterdekk" bak som du kan sette barnevogner eller gassbeholdere eller andre ting (søppel) osv som du ikke vil ha inn i båten. Redigert 10.Mars.2013 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
3-fot Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Yes! Takker og bukker for alle tips! Hvor mange er det du får plass til i Ibizaen din Lingefan? er det ingen her som har erfaringer med yanmarin 62cc (tidligere med navn 6210)? Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Her har du hyttebåten http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=40350607 Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Hehe, ja. Jeg kjenner en som har en sånn... Den er sikkert praktisk, men aleminiumen ødeligger hele båten Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 12.Mars.2013 Del på Facebook Svart 12.Mars.2013 Røff båt ja. Du trenger ikke bekymre deg for plastpest og vann i glassfiberen om du skulle være uheldig. Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 15.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 jaja, samme det. Alu båt blir det hvertfall ikke! Sitér dette innlegget Link to post
3-fot Svart 17.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2013 tror vi ender på en Nordkapp enduro 605 Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 17.Mars.2013 Del på Facebook Svart 17.Mars.2013 Pen båt det:) en del av de på markedet også ser det ut til.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.