WGM36 Startet 12.Mars.2013 Del på Facebook Startet 12.Mars.2013 Skal forlenge badeplattformen på en GM36 Trenger tips om firmaer som kan utføre slikt i Østfold, eller lengre vekk hvis nødvendig. Er klar over Weberg, men de er for dyre. Hvis noen vet om noen som legger teak så trenger jeg det også. På forhånd takk. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
musling430 Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Rustfri industri på sellebak, rød Båtbyggeri tar teaken. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Jeg vil også trekke fram Rustfri Industri. De holder til på Selbak, så det er jo nærme deg. De pleier å ha syrefaste dekorrør på lager. De driver bare med rustfritt. Innehaverne er også båtfolk, så de vet nok hvilket nivå standarden bør være på. Om det blir billigere enn Weberg som du allerede har snakket med har jeg ingen formening om. Har du fått en pris av dem, eller har du bare hørt at de er dyre? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
WGM36 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Takk for hjelpen, skal høre med de i morgen. En i distriktet her som hadde en Viking 31 ba om pris fra Weberg, måtte mase flere ganger får å få prisen og når den først kom så var han glad han satt. Har ikke snakket med de selv og dette er vel sikkert 5-6 år siden, så skal høre med de også. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Mistral36 Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Hei Jeg har også en GM36 og kunne tenkt meg en større plattform. Har sett båter med rustfritt og det ser bra ut.men jeg lurer på hvordan det kunne blitt med Glassfiber/støpt (de henger jo plattformer på nye bavariaer etc etter produksjon). Tenkte da å senke plattform slik at du får et lite steg opp til den gammle.? Svennevig å ødegård på utsiden av Grimstad gjør også dette i rustfritt. Det er nok en fordel å lage en skisse med mal av krysfiner eller lignende slik at man kan få lagd en enkel ramme som man så kan ta hjem og merke for så å justere litt før den endelig produseres. Man sparer nok litt på å bruke litt tid på dette selv. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Har sett på løsning i glassfiber jeg også, du må regne med ca 60000 kr ink teak, da vil det se rimelig bra ut. Men du ser godt att det er ettermontert, tilpasset en plattform fra Viknes 1030 på sciroccon jeg hadde. Ble ganske så bra, men nå vil jeg ha det akkurat som jeg vil ha det. Skal prøve å få lagt ut bilde av den. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Mistral36 Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Ja dette blir spennende. Det som kanskje er en bakdel er om dette blir tungt, må da justere vannlinje? Jeg husker å hatt et bilde liggende av en med rustfritt. Men det var en 33 i Båtmagasinet for en tid tilbake med en fin løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Mistral36 Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Bildet ditt er bra, men den jeg synest ser best ut er løsningen der du senker plattformen til fenderlist på plattform så det blir et lite steg hvor luke til badestige bygges om til et nytt oppbevarings rom. Skal se om jeg finner det andre alternativet. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 (redigert) Vet hvem du tenker på, var vel også bilde av den mistralen på forsiden av Båtmagasinet i fjor sommer. Ser sprek ut, men jeg har "tyvtråkket" på den plattformen for ca to år siden. Du mister muligheten til å gå uhindret sideveis opp på brygga, skikkelig "snublejern" de støttene som går oppover på sidene. Synes også det er gull å kunne ligge rett ut på plattformen eller ha to mindre ligge stoler på den. Min ide til badetrapp er å bruke den eksisterende trappen, skulle ikke være så mye styr å få festet glideskinnene til den oppunder den nye. Viknes plattformen jeg monterte var det en tynn teleskopisk sak, skikkelig rælamikk i forhold til den orginale trappa. Har også ei lita ei på snart tre år ombord, da er det deilig å slippe trinnet. Kan være greit for meg også forresten. Ba litt for min syke mor der. Tyngden på den jeg monterte på sciroccon var ikke noe problem ca 60 kg med 15 kg bruce, ca 1.5 cm dypere i vannet, blir nok knapt merkbart på GM 36 Mvh Terje Redigert 13.Mars.2013 av WGM36 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Weberg i Fredrikstad Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Er klar over Weberg, men de er for dyre. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mistral36 Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Hei, Enig med deg når det gjelder det med snubble jern. Et par bilder av tilsvarende plattform. https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37594/img_0076.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/37/37594/img_0077.jpg Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Var ikke den plattfomen jeg trodde du mente, synes den blir litt spinkel i forhold til båten. Men gjør jo nytten sin da. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Mistral36 Svart 13.Mars.2013 Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Ja du har rett det er den du har bilde av her jeg mente først. Hvis man kunne ungått røra på siden og løftet luken til badestigen slik at dette ble et nytt stu rom så hadde den blitt fin og praktisk. Den første du hadde bilde av er grei og bra stor, men jeg synest det er finere med litt rundere hjørner ? Blir litt vel "firkantet" den første etter min smak, men grei er den. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2013 Helt enig, derfor jeg vil noen skal lage den etter mitt hode. Var veldig enkel den jeg monterte på Sciroccon, kjøpte den ferdig fra Viknes, bare litt kapping så var det klart. Litt rundere i kantene og ikke fult så stor så tror jeg det kan bli bra, men veldig usikker på tykkelsen, enten to 30 mm rør, eller kansje ett tykt på 50-60 mm. Viktig att det ikke blir noe svikt i den og rørene må være tykke så det ikke blir bulker hvis man skulle være uheldig å dunke borti noe. Har du hatt båten din lenge? Kad 42? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.