Jump to content

Vårpuss av plastbåt


mr.bayliner

Recommended Posts

Da nærmer det seg at jeg skal begynne så smått å vurdere å tenke på å kanskje se på vårpussen av skuta mi. Spylte båten før jeg satte den i naustet i høst, men ser den kunne trengt seg en skikkelig vask/polering.

 

Har dere noen gode tips av produkter jeg kan bruke?

 

Å er det noe stoff jeg kan bruke fra biltema? ( har biltema helt inærheten)

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Har ikke erfaring med Biltema sine bunnstoff, men Coop bygg har kampanje på Jotunprodukter nå. 0,75 med Nonstop til under 200kr. Eneste bunnstoffet jeg har hatt som virkelig holder groen borte. Ang vasking: Brukte Autosol waterline på de verste stripene rundt vannlinjen. Skroget ellers fikk en runde med Hugos. Begge deler har slipemidler, så brukes med måte. Anbefaler voksing etterpå. Som vedlikeholdsvask synes jeg faktisk Turtle sin superwash (blå flaske) gjør en god jobb på gelcoat.

 

Jeg er litt bilpleienerd, og Biltema sine voksprodukter er greie nok basert på min bilerfaring, men de står i stil til prisen. Skroget mitt skal få en runde med Autosol Rubbing og deretter Collinite 845. Sistnevnte er en fenomenal bilvoks som holder svært lenge.

Link to post
Share on other sites

Ingen som har tips? Eller er folk redde for å komentere pga en lang diskusjon?

 

Hehe, ingen her som er redde for lange diskusjoner vel!

 

Jeg inbiller meg at Selaclean produktene er bra, klarte å freshe opp matte blå striper på overbygget mitt i fjor ihvertfall. Bruker det min lokale polish-pusher anbefaler. Han sier forøvrig at desto mer gnukking som kreves, desto bedre er det. Men jeg tenkte kanskje å prøve et eller annet Nano-produkt i år, just in case ... Holmenkol eller lignende. Noen anbefalinger? Metter/tetter disse porene i plasten like godt som vanlig voks, eller gjør de det bare blankt og fint?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...