Jump to content

Hvor montere akterthruster på scand atlantic?

beauty of aqua

Recommended Posts

Skal til med og montere inn akterthruster i atlanticen,men sliter litt med og finne den ideelle plasseringen.

Jeg mener at den bør stå ca midt i båten,slik at thruster motoren blir stående inn i komoden i akterkabinen.videre bør den vel monteres slik at gjennomføringshullet blir såvidt i ovérkant av steget som er på akterspeilet på atlanticen..problemet da er at overkant av tunnelen bare såvidt er under vannskorpen.

Så derfor lurer jeg litt på hvor andre atlanticeiere har denne montert

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Har sett den annonsen jeg og,men vil ikke den varianten der ligge og stripe/skape motstand mon tro?Mulig at det ikke gjør noe...enten det,eller så suger den luft pga for høy montering

mvh.beuty of aqua

Toppen av propellen bør være minimum en propelldiameter under overflaten.

Det får du til med en Sleipner Ex-turn C montert lavest mulig uten å komme under bunnprofillinjen. (som på henvist eksempel)

Med utvendig tett motor slipper du også problemer med innvendig plass og bunnvann.

Om du ikke er i båtens senterlinje har mindre betydning på rett hekk.

Redigert av Regina III (see edit history)

Takker for innspill regina,men thruster er allerede kjøpt inn.en engbo xf 60,make som på bildet over.

Det var en slik som ble anbefalt til en atlantic.det hadde noe med at gjennomføringshullet var av liten diameter.

Syns dessuten at de som har alt liggende utenfor,bli for dyr.

Men det er nok under køyra som er den riktige monteringen,men da vil den bli liggende og skrape...og hva viss jeg kjøre på en halvlsunken palle...jeg innbiller meg at treffer jeg innertier på en slik,så kan tunnelen bli røsket av..og da snakker vi vel ubåt ganske kjapt..

mvh.beuty of aqua

da har jeg vært i snakk med en som monterer thtustere på for engbo på scand båter.fikk nummeret av engbo.

vi kikket litt på monteringen som tilplan viser til i annonsen som ligger på finn.Han kan bekfrete at det er i dette området den skal monteres..mulig denne var litt lav,men ingen dum montering mente han.

at den blir liggende litt nedenfor bunnen slik at den skraper litt,kunne han ikke se at er en sikkerhetsrisiko,eller ha en negativ innvirkning på farten.

så da er det bare og gi gass pondus!

mvh.beuty of aqua

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...