ronjahund Startet 20.Mars.2013 Del på Facebook Startet 20.Mars.2013 Noen som har erfaring med og lage dørkeplater ala de som maritim selger,kjøpe vanlig kryssfiiner frese spor og nate med sika eller lignende,så beise olje eller lakke til ønsket farge?? Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 21.Mars.2013 Del på Facebook Svart 21.Mars.2013 Jeg la ny dørk i min båt med de laminatplatene Maritim selger. Det er nok en 4-5 år siden nå, men de er like fine. Meget slitesterkt. Å lage dørkplatene selv slik du beskriver har jeg ikke sett. Det kan sikkert gå bra, men det må bli vanvittig mye arbeid. Hva er motivasjonen for å lage dem selv? Sitér dette innlegget Link to post
Flyrikk Svart 21.Mars.2013 Del på Facebook Svart 21.Mars.2013 Du kan jo kjøpe vannfast finer plater og så legge belegg oppå der. Nautolex heter det vel. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt. Barracuda Daycruiser fra 80 tallet: https://baatplassen.no/i/topic/95213-prosjekt-barracuda-23/ Link to post
Nidelv 1874 Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Jeg vet ikke om det er en god ide, men jeg har fundert litt på å bruke vannfast kryssfiner og Pergo skipsgulv ovenpå. Det gulvet tåler utrolig mye og er tilnærmet vanntett, i vertfall med litt silikon i skjøtene. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Jeg har sett enkelte som har gjort som du sier med å frese natespor i en kryssfinerplate, men synes ikke resultatet står i stil med innsatsen. Kjøp heller ferdig natede plater, da får du mer spill i trevirket på grunn av forskjellige staver og ikke ett helt stykke delt opp av striper slik som du får med kryssfinervarianten. Kryssfiner er dessuten skrelt av stokken i store flak, og vil fremstå som ganske flammete i forhold. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Garf73 Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Hvis det er prisen på platene til Maritim så ta kontakt med Laminathuset, fikk oppgitt pris på ca 1570,- pr plate + frakt hvis du ikke kan hente selv, de ligger i svarstad, hadde en hyggelig båtprat på tlf med en kar. Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.