Jump to content

Redningsselskapets tjenester er ikke for alle

fiskebaat

Recommended Posts

Som totalmedlem så kan du få opptil 3 timer assistanse med fratrekk av den tiden de bruker frem til deg og tiden de trenger for å kjøre frem og tilbake fra der de er stasjonert.

Etter å ha studert kartet så skal "UNNI" være stasjonert på Hitra i sommer og med fratrekket så blir jeg hele tiden utenfor området der deres assistanse er gratis.

Da blir det slutt på medlemskapet , forsikringen dekker da det samme så hvorfor betale 845 kr for ?

Klarer heller ikke å finne ut hvor stort område de beregner å nå på en time for å assistere med den tiden de behøver tilbake.

Klarer heller ikke å finne ut hva tjenesten koster om de har brukt opp tiden før de når fram.

Jeg synes deres tjenester som selges er mangelfulgt beskrevet , men som de skriver : takket være mitt medlemskap kan de hjelpe andre .....gratis.

Det er kanskje på tide at også flere tilbyr slike tjenester , sunt med litt konkuranse kanskje.

Som totalmedlem så kan du få opptil 3 timer assistanse med fratrekk av den tiden de bruker frem til deg og tiden de trenger for å kjøre frem og tilbake fra der de er stasjonert.

Etter å ha studert kartet så skal "UNNI" være stasjonert på Hitra i sommer og med fratrekket så blir jeg hele tiden utenfor området der deres assistanse er gratis.

Da blir det slutt på medlemskapet , forsikringen dekker da det samme så hvorfor betale 845 kr for ?

Synes det er trist at Redningsselskapet ikke sjekket med deg, og stasjonerte ei skøyte der du tenker å bruke båten din i sommer.. Det er viktig at de sjekker med alle egoistene i samfunnet før de stasjonerer skøytene sine.. Det ville være ille om egoistene bidro til noe de i følge eget utsagn ikke vil få noe igjen helt gratis..

Så jeg føler med deg her, og ser nødvendigheten av denne tråden

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Neida Pinkvin, det har du ikke... Fordelen om flere egoister tenker som deg og trådstarter, så vil ingen være medlemmer og betale for beredskapen.. dermed har de for lite inntekter til å drive, og de forsvinner helt eller delvis.. Forsikringsselskapene betaler ikke for beredskapen til NSSR.. Det gjør vi som ikke er egoister, vi som ikke ser etter om vi får noe igjen eller forlanger at de skal ha ei skøyte noen kabellengder unna der jeg er til enhver tid.. slik at hjelpen en muligens trenger er gratis..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Trykke på : finn nærmeste redningsskøyte , der er Unni på Fillan og Sundt Flyer i Rørvik og en gruppe frivillige i Trondheim.

Ja men då kan du slappe av :wink: , dette er ei svært midlertidig omrokkering på grunn av at Rørvik-skøyta Harald V fikk propellskade og er ute av drift ei kort periode. Sundt Flyer vart då flytta frå Hitra til Rørvik, og Uni vart flytta frå Trondheim til Hitra. Ei fornuftig omdisponering spør du meg...

Men alt ar nok tilbake til normalen lenge før sommarsesongen :yesnod:

mvh

Helge

Hjemmeside på WEB og på facebook.

Arbeidssted er Florø Radio.

Selv har jeg aldri hatt behov for hjelp, men betaler selvsagt kontingenten med glede.. også om jeg ikke egen båt... Beredskap koster, og det er for meg vtikig at opprettholdes..

Jeg har hatt behov for hjelp en gang og det var betryggende. Jeg har også vært uten båt noen år på begynnelsen av 2000-tallet, men medlemskapet har jeg hatt uavhengig av om jeg har båt eller ikke.

Jeg gir ikke til innsamlingaksjoner og jeg styrer langt unna tiggere fra Romania, men RS får alltid penger fra meg. Dernest håper jeg andre hjelper der jeg ikke gjør det.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Einig. Dette burde staten finansiert over skatteseddelen. Seinast i går måtte ein turgåar hentast ned med Seaking-helikopter her i Volda. Det er ikkje reint sjeldan at Røde Kors og diverse redningsetatar må rykke ut for å hjelpe skifolk ned frå fjellet her på Sunnmøre, sjølvsagt heilt gratis. Men får ein problem på sjøen går tusenlappane fort.

Hulda har hatt båt i 50 år, har aldri hatt behov for RSR. Men betaler 'kontigent' både til RSR og tilsvarende organisasjon i Sverige. Rett og slett for at de skal eksistere. I håpet om at RSRs ledelse ikke søler bort kontigenten min på kostbar rødvin og fancy bevertning.

Noe off topic jeg har lurt på: Hvordan fungerer redningsselskapene i Danmark og Tyskland?

Tror ikke sytvesten ikke har forstått dette helt , dette handler ikke om min eller sydvestens giverglede , det ble sendt ut en giro der det gies anledning til å støtte redningsselskapet hvor jeg i likhet med kanskje sytvesten og sikkert flere har gitt sin støtte til selskapet, bra det for de har gjort mye bra.

Nei dette handler om ett produkt de selger der jeg synes deres opplysningene om produktet burde vert bedre.

Om jeg hadde et bergningsfirma i Trondheim, og solgt medlemskap med gratis assistanse I Trondheim ,mens båten har vært stasjonert i Oslofjorden med rett til gratis assistanse bare innen 3 timer så synes jeg det ville vert på grensen til svindel , selv om det ble gratis for båteierne langs Oslofjorden.

Dette ber satt litt på spissen , men da noen ikke klarer å forstå spørsmålet så tror jeg dett hjelper litt.

Kansje er det lit for lite info og forklarende fra redningsselskapet. jeg betaler gledelig medlemsskap til Redningsselskapet. Jeg betaler også inn de giroene som kommer innimellom. Jeg synes Redningsselskapet gjør en fantastisk jobb. Personlig synes jeg dette blir småpenger i det store og hele. Jeg er helt sikker på at redningsselskapet prøver å forvalte pengene på best mulig måte. og det koster å drifte disse båtene og organisere selskapet forøverig! Med båten jeg har nå oppererer jeg midt i mellom to redningsskøyter, Sundt Flyer på Fillan og Erik Bye i Kristiansund. Føler meg rimelig sikker på å bli assistert om et uhell eller havari skulle skje. Hadde jeg og min familie blitt reddet av noen og alternativet hadde vært å bli skada eller miste livet, hadde jeg ikke brydd meg om jeg hadde måttet betale i etterkant, om så skulle blitt et utfall! Vi er også medlemer i norsk luftambulanse.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...