Laguna25 Startet 25.Mars.2013 Del på Facebook Startet 25.Mars.2013 Hallo har et spørsmål om oljeslangene som går i fra blokka til oljefilteret på kad 32. på min motor er slangene krysset ut fra blokk og derfor lurer jeg på om dette er slik på andre motorer av denne typen. så om noen hadde hatt mulighet til å se etter på sin eller veit om dette har noe å si for filtreringen av oljen hadde jeg blitt glad. har motoren ute nå og skal sette den inn igjen etter påske. god båtpåske til alle Sitér dette innlegget Link to post
Laguna25 Svart 29.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Ser ut til alle som har samme motor har reist langt på påskeferie. grunnen til at jeg lurer på dett er att motoren måtte ut og overhales etter kun 400 timer, den har hatt service alle sesonger. derfor lurer jeg på om oljen har mulighet til å gå feil vei vist slangene er feilmontert og dette kan være en mulighet til feil. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Ta en kikk her http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7738870-22-3037.aspx Filteret ditt er fjernplassert og har en adapter skrudd på blokka. Ser du ut fra tegningen hvor slangene er koblet på adapteren kontra på filterbraketten? Kanskje du kan tyde noe ut i fra denne tegningen. Et annet tips er et bildesøk på KAD 32 på Google, evt søke opp båter med samme motor på finn og håpe på noen gode bilder av motor. Lykke til! Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
snuska Svart 30.Mars.2013 Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 Sjekket begge mine er veldig likt ditt bilde,men sjekk link over for sikkerhetsskyld. (Mine er 2000 mod) Sitér dette innlegget Link to post
Laguna25 Svart 3.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2013 Ta en kikk her http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7738870-22-3037.aspx Filteret ditt er fjernplassert og har en adapter skrudd på blokka. Ser du ut fra tegningen hvor slangene er koblet på adapteren kontra på filterbraketten? Kanskje du kan tyde noe ut i fra denne tegningen. Et annet tips er et bildesøk på KAD 32 på Google, evt søke opp båter med samme motor på finn og håpe på noen gode bilder av motor. Lykke til! Hei tusen takk for svar, jeg har sett der før på sprengskisse diagramet men der viser bare en kort stubb av slangene og der er dei side om side. har også leita på finn med alle som har samme motor men ingen viser disse slangene. Sjekket begge mine er veldig likt ditt bilde,men sjekk link over for sikkerhetsskyld. (Mine er 2000 mod) Da håper jeg att det er ok med mine også,var bra at det var likt. Tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Ut fra bildet ser det ut som om filteret ditt peker oppover. Dersom du snur filterholderen 180 grader slik at filteret blir liggende pekende nedover vil slangene løpe parallelt, og dette stemmer vel bra med deleskissen det er henvist til ovenfor. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
tjt Svart 3.April.2013 Del på Facebook Svart 3.April.2013 Ser veldig riktig ut dette, slangene har også forskjellige koblinger i endene (MM og JIC) og kan ikke forveksles uten att ansatsnipplene i filterholderen og adapteret er ombyttet Sitér dette innlegget Link to post
Laguna25 Svart 5.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2013 Ut fra bildet ser det ut som om filteret ditt peker oppover. Dersom du snur filterholderen 180 grader slik at filteret blir liggende pekende nedover vil slangene løpe parallelt, og dette stemmer vel bra med deleskissen det er henvist til ovenfor. Hei er bare bilde som ser slik ut, filteret ligger horisontalt og ikke mulig å snu på Ser veldig riktig ut dette, slangene har også forskjellige koblinger i endene (MM og JIC) og kan ikke forveksles uten att ansatsnipplene i filterholderen og adapteret er ombyttet Hei takker for denne infoen, da kan jeg prøve å lirke motoren inn i båten igjen. Hadde vært kjedelig å satt den inn og det var feil, det er så trangt i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.