jm Startet 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2013 Vart usikker i dag, da jeg skulle handle en 2,5 liter "Antifouling" til 429 kr hos Biltema. Det stod noe om kobber. Er det hardt bunnstoff, eller selvpolerende? En 3 liter Nonstop hos Coop koster nesten 1000 kr, . så her er jo litt å hente hvis Biltema kan benyttes,,,, Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 noe i mellom et sted men litt nærmere hardt Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 biltema er hardt bunnstoff. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
jm Svart 26.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 OK. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Har alltid hørt at Biltemas bunnstoff er hardt. Søker du på Biltema om bunnstoff kommer kun "Fouling" opp. Dette er hardt . Var noen her inne som for en stund siden skrev at på boksen til "Antifouling" sto det selvpolerende. Råd, sjekk en gang til. Er mye kroner å spare. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Copernicus Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Det er i hvertfall en variant som er selvpolerende. Så den selv med egne øyne på Biltema for noen dager siden. Ellers kan jeg opplyse om at blant annet Hempel Mille standard selges så billig som 99 kr boksen enkelte steder. Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
Atrox Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 En 3 liter Nonstop hos Coop koster nesten 1000 kr, . så her er jo litt å hente hvis Biltema kan benyttes,,,, Kjøpte Jotun Nonstop hos den lokale byggesjappa i dag - var på kampanje for 139,- boksen. Aner ikke om det er lov å nevne navn her men er i alle fall en av de store og begynner på B :) (kampanjen var såpass dårlig opplyst om at jeg ikke så prisen før i kassa....) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Biltema har priset seg ut på bunnstoff ! Rett og slett bomma ! Max 89,- burde deres ha kostet, mener jeg da.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 (redigert) jaha? en boks merket international koster på Jula ganske nøyaktig 100.- mer pr 750ml boks enn biltemas. elr 700.- vs 420.- for en 2.5 øiters boks Redigert 26.Mars.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 (redigert) Jo men 129,- (Biltema) er jo ikke billig ? Maritim sin er også billigere.. Redigert 26.Mars.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 (redigert) å? såvidt eg kan sjå koster maritim sin 149.- 750 ml boks. 129 er jo nesten halv pris det iforhold til merkevare på Jula. Hva mer kan en be om? mest sannsynlig under halv pris i forhold til de lokale båtsjappene rundt om Redigert 26.Mars.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Hmm, ser det. Men den var jo på tilbud til 99,- sist jeg kjekket :-( Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 (redigert) Er det ikke Carboline som lager både Primer, 2 komponent maling og bunnstoffet til Biltema? Og på fabrikkutsalget til Star/Carboline så koster bunstoffet 229,- for 0,75 liter Redigert 26.Mars.2013 av Garf73 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Bearded Beast Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 (redigert) Du må ikkje forveksle fabrikant med innhold. Bare fordi noen har en fabrikk egnet for fremstilling av bunnstoff betyr ikkje at alt de produserer har sammeinnhold. Du får både melk og pudding fra meieriet Redigert 26.Mars.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2013 Sant nok men her er spannene identiske av utseende, men for å svare på det han spør om. Vi brukte biltema sin for 2 år siden og om denne er selvpolerende så vil jeg si et klart ja men er ingen profesjonel på området, på denne båten fungerte den utmerket, men vet flere som ikke er enig og like mange som er enige, søk opp Biltema bunnstoff så kan du lese om hva mange her inne mener rundt det Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Pettern1972 Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Brukte biltema sitt bunnstoff i fjor, og det er selvpolerende. Ingen groing på annet en hæljernet i fjor. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Ingar Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Det er i hvertfall en variant som er selvpolerende. Så den selv med egne øyne på Biltema for noen dager siden. Jeg mente også å ha sett at de hadde et nytt selvpolerende alternativ i fjor, men på nettet finnes kun den gamle harde typen. Kanskje den mangler her, ville ikke forundre, i forhold til selskapets størrelse må vel dette være blant de dårligste nettsteder som finnes. Fremdeles markedsføres det som 'slipefritt'. Hva dette innebærer er, etter et decennium med gravende journalistikk, fortsatt et uløst mysterium. Bunnstoff Er Biltema bunnstoff selvpolerende? Er det ikke Carboline som lager både Primer, 2 komponent maling og bunnstoffet til Biltema? Som det fremgår av linkene mente man tidligere at bunnstoffet kom fra Seajet. Har du dette med Carboline fra pålitelige kilder? Sitér dette innlegget Link to post
Garf73 Svart 28.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Som det fremgår av linkene mente man tidligere at bunnstoffet kom fra Seajet. Har du dette med Carboline fra pålitelige kilder? Nei ingen andre enn meg selv Jeg var innom fabrikkutsalget til Star/Carboline for kjøpe skipsmaling og i hylla der så samme boksen, men jeg visste som sagt hva jeg skulle ha så det gikk en smule fort i svingene så jeg kan ha blingsa (skjeler en smule ), men så jeg rett så er det deres eget produkt da de bare har sine egne der, Går man på hjemmesiden til Star så reklammerer de bare for sine MPS produkter, disse er også carboline produkter basert på fritidsbåter sånn som jeg har forstått det (sikkert noen som vet mer om det), de har også produkter som det står carboline på der, så i bunn å grunn er svaret jeg er ikke sikker, mener å ha hørt det tidligere også men men. For meg så betyr det fint lite hva som står på boksen så lenge det fungerer sånn som det skal, og Biltema sin har fungert utmerket på Askeladden så jeg kommer til å bruke den på den nye også, igjen er jeg sånn sett "heldig" med at båten ligger i ferskvann 80-90% av tiden, er bare når jeg tar den ned til hytta på hvaler at den ligger i saltvann. Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
Håp Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Hvis vi forholder oss til Biltemas nettsider, så selges svenskene antigroemiddel mens nordmennene selges groemiddel THIS IS FOUL PLAY Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Norske båtfolk må betale prisen for svenskenes fiasko i 1814.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.