nor star 290.. Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Disse princessene med dette såkalte flammeliknende treverket som er i denne har jeg inntrykk av å være tungsolgt, er vel en grunn til de ikke hadde dette lenge. Vet det er en av årsmodellene til 38 foteren som går veldig med nesa opp i forhold til de andre men usikker på hvilken årsmodell. Den hos thor nilsen har ligger lenge til salgs , mulig selger ikke er så villig til å fire på pris. Tror den ble nedsatt 100000kr i februar men ennå høyt priset. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Jeg antar du har siklet på den Princess 380 som liger hos Thor Nielsen og den ser helt grei ut og jeg vil tro den kan prutes ned en del til. Dersom du kunne tenke deg å kikke på en som ikke er for salg for å få et inntrykk av hvordan båten er så ta kontakt, min ligger sentralt i indre Oslofjord. Den har jeg vært å sett på, må trekke om alle putene ute. Nytrukket innvendig i blått, var penere enn det så ut på bildene. Liten baugpropell til den tunge båten. Når jeg spurte om når de 63 motorene ble montert, visste de ikke. Den motorinstallasjonen stemmer ikke med Princess sine hjemmesider. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Har tidligere hatt en 36 Sedan og var meget fornøyd. Måtte dessverre selge av andre årsaker. Meget romslig båt grunnet god bredde. Hadde selv 61 maskinene og fikk 28,6 GPS knop ved nysmurt båt og ca halve tanker(diesel). Hadde også nyrengjorte kjølere! Så båten skal klare mer enn påfallende 22 knop som nevnt i annonsen. Solgte selv for 1 mill i 2010, og vil så nevne at vår båt var generelt "penere" i forholde inntrykket på bildene i annonsen. God sjøbåt. Eneste minuset etter min mening var størrelsen på badet... Men man kan jo ikke alltid få i både pose å sekk! :) Lykke til med valg av ny båt! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
Vinke Lanke Svart 4.April.2013 Link til dette innlegget Svart 4.April.2013 Hei, sikler på den ja... Er det noen store minustrekk med den(...synes du)?? Prisen på 1,3 er dog for stivt, i følge selger må komplett putesett ol byttes... Ellers så skal båten være bra! Ikke noe minus at den er skipsregistrert heller :-) Min personlige mening er at den flammebjerkfineren ser overharry ut, men det er min helt personlige mening og har selvfølgelig ingenting med kvaliteten og gjøre. Selv har jeg eik i min båt og det er noe mer nøytralt (kjedelig?). Bildet av toalettet og dusjen er noe misvisende, det er ikke på langt nær så trangt som bildet kan antyde. Jeg er ingen pygme (189 cm og 100+) og jeg har god plass på toalettet, dusjen kunne nok vært hakket større, men jeg klarer fint å ta en dusj uten å få klaus. Største ankepunktet er vel prisen... Jeg skulle selvfølgelig ha pratet prisen opp på et båtmerke og størrelse som jeg selv har, men rundt 1,1 mill vil jeg tro er en pris både selger og kjøper skal være fornøyd med. Å trekke om putene til flybridgen er ikke verdens største kostnad, men bruk det for det det er verdt i en prisforhandling ;-) Med den motoriseringen jeg har så går den ikke spesielt høyt med nesa. Jeg har en baugthruster på 6,5 hk og det har kun 1 gang vært for lite kraft, men da var det kuling rett fra siden. Og med 2 motorer så er det egentlig svært lite behov for baugthruster i det heletatt. Lykke til med din søken etter ny båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 4.April.2013 Link til dette innlegget Svart 4.April.2013 Drar vel prisen noe opp med de motorene. Det var det som dro meg ned på visning Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv-28 Svart 6.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Fordi de manglet dokumentasjon...??? Eller av det noe annet feil på disse motorene?? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Jeg dro ikke på visning fordi de manglet dokumentasjon, nei. Jeg dro fordi de motorene er vel noe bedre enn de 61 som er vanlig. nå ble det ingen handel, men fikk inntrykk av at han var mottagelige for bud. Han som eier har kjøpt seilbåt og vil vel gjerne bli kvitt. Den er servert hvert år hos Thor R. Nilsen Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.April.2013 Link til dette innlegget Svart 6.April.2013 Nå ligger det jo også en Fairline 37 Corsica til en snau million. Den har jo litt mer moderne linjer som noen har etterlyst over. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv-28 Svart 7.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2013 Det ser jeg, litt mer moderne utvendig.. Ser ut som en flott båt, denne har 2 x 250 cummins. Kjenner svært lite til disse motorene ( bortsett fra at det er mange her som skryter av de). Er denne båten undermotorisert?? Hva er positivt og negativt med denne vs fairline 36 sedan?? Er det greit å "serve" disse cummins selv...??? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Pluss siden er vel at den er litt mer moderne i linjene. Den hadde vel lite gangtimer også. Men den er en del smalere, og den oppleves, synes i alle fall jeg, litt mindre volumiøs innvendig. En del av dem har 2x300 hk. Personlig: hadde begge vært likt utstyrt, noenlunde likt motorisert, hatt samme pris så ville jeg gått for den som så mest moderne ut og var nyest. Men hvis prisen blir veldig forskjellig er jeg usikker på hvor mye mer jeg ville gitt for den nyere. Stavanger Marinesenter tar jo inn en del båter, og har hatt noen P35 til under 600'. Du kan jo få dem til å hente inn en båt for deg, så er du ikke i budrunder sånn som du nevnte tidligere. Det kan jo hende de kan stille med den båten du ønsker til en pris du liker. Du må sikkert utstyre den med norsk pakke, men da får du i alle fall nytt utstyr i stedet for å betale for gammelt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.April.2013 Link til dette innlegget Svart 8.April.2013 Eller så er det jo to av disse på finn nå som er 5 år nyere til samme pris: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40815574 Ble veldig fristet på denne, byttet motorer og greier! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.