Jump to content

Rengjøre båt under vannlinja (Dykke) noen råd og tips?

Sofaseileren

Recommended Posts

Takk for svar, min båt er 40 fot. Dykkemaske og snorkel kjennes slitsomt ut, spesielt om du skal gjøre litt arbeid på propell osv.

En skikkelig jobb kunne jeg vel betalt omtrent kr.1500 for.

Spørsmålet er om ikke jeg skal kjøpe meg noe slikt som dette og tjene det inn ved å gjøre noen strøjobber for andre:

http://www.ebay.com/itm/Hookah-Diving-Complete-GENUINE-Hookamax-12-Volt-Hookah-with-one-100-foot-hose-/281104429658

Den der så ikke trygg ut for meg.

En bcd må du nok ha uansett, ja, slik som resten av dykkerutstyret. Regner ikkje med at du skal dykke med våtdrakt? Men hvor skal du hente lufta fra når kompressoren streiker? For det første så er eg skeptisk på filtersystemet, er der filter i det heile tatt? Har du mulighet for å lese av trykket mens du dykker, får du vite om kompressoren stopper når du er nede? Så har eg et spørsmål til, har du dykkersertifikat og er vandt med å dykke?

En bcd må du nok ha uansett, ja, slik som resten av dykkerutstyret. Regner ikkje med at du skal dykke med våtdrakt? Men hvor skal du hente lufta fra når kompressoren streiker? For det første så er eg skeptisk på filtersystemet, er der filter i det heile tatt? Har du mulighet for å lese av trykket mens du dykker, får du vite om kompressoren stopper når du er nede? Så har eg et spørsmål til, har du dykkersertifikat og er vandt med å dykke?

Jeg har et par våtdrakter som sikkert duger. Kompressoren har en liten tank, men det må alltid være en på dekk å passe på. Sikkerhetstau er nok et must. Enheten er godkjent for slangedykk og har dobbelt filter ifl. reklamen, antagelig et membran som tørker luften i tillegg. Jeg regner ikke med at du kan se trykket når du er under vann, men du merker nok ganske raskt om det ikke er noe luft, på lik linje som når flaskene er tomme. Ja jeg har sertifikat, men det er ikke et krav ved slik dykking så langt jeg kan finne ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...