Talilleboe Startet 8.April.2013 Del på Facebook Startet 8.April.2013 Hei alle sammen. Har nettopp kjøpt ein Mariner 6 hk 4 takt 2000 modell.... Denne starta lett og går fint men etter ei stund med belastning så stoppar den... Når den berre tuslar og går på sakte er det ikkje noko problem . Er stort sett lett å starte etter den stoppar, men ein gong iblant er det berre å gi opp å vente til motoren er kald... Då starta den med ein gong... Er det nokon som har eit lite tips eller to.? Nærmar seg snart jollesesong.... På forhånd takk mvh Trond Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 har du åpnet lufteskruen på tanken? ellers stopper den.. evt prøv å pump på blæra på slangen når den går dårlig.. se om det blir bedre da.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Talilleboe Svart 8.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2013 Har både åpna lufteskruen og sjølve toppa på tanken uten forbedring. Har prøvd å pumpa og blære er full i bensin heile veien... Ser også at der er bensin i bensinfilteret.... Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Tett kjølekanal på grunn av saltavleiring kan være en årsaken. Ved tomgangskjøring går det greit, men ved høyere belastning blir motoren varm og stopper på grunn av for lite kjøling. sailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.April.2013 Del på Facebook Svart 8.April.2013 Får motoren noen andre lyder før den stopper? Hvis den får noe mere kakling/tikking så kan det være varmgang som sailorboy mener. Hvis ikke, så sjekk tennplugger at dem har fin og blå/lilla/hvit gnist. Er gnisten fin så har du problemer med bensinsystemet. Enten så er en kanal i forgasseren tett eller så har nok bensinpumpa sin membran tatt kvelden. Kanskje du bare har noe som tetter noe sted, eventuelt tett luftfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Talilleboe Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Hei. Den har ein fin stråle med kjølvatn og er ikkje spesielt varm i forhold til andre motorar eg har eller har hatt. Men skal sjå på kjølekanalen. Tennpluggen er ny og fin og har god gnist så det kan sjå ut til at en forgasserens må til. Er det foresten nokon som har teikningar på denne motoren? Alltid kjekt å ha... Takk for gode tips foresten.. Sitér dette innlegget Link to post
carolina Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Kjøpte en ny 2003mod 5hk Mariner som jeg skulle kjøre inn,den oppførte seg på samme måten,gikk fint på tomgang og lav fart men fusket og stoppet ved fullt gasspådrag,det kom av at jeg hadde fylt for mye olje i bensinen,mener det er 1 % olje den skulle ha. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Dette gjelder en 4takter da. Tvilsomt at den skal ha olje i bensinen..;) Ville ikke et forgasserproblem gjort utsla hele tiden? Står at den fusker etter en stund ned belastning.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Men trådstarter sin motor er en firetakt. Dessuten skal det mange % med olje i bensinen for å få en motor til å ikke gå. Sitér dette innlegget Link to post
Talilleboe Svart 9.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2013 Hei. Motoren er en firetakter ja. Når den er kald går den veldig fint og kan gå lenge på passelig fart sjølv om den blir god og varm... Men om du belaster motoren ca 5 min så stoppar den.. Ingen ulyd eller forvarsel,.... Om du slakkar fort ned kan det same skje og eg trudde at det var så enkelt at den druknar i bensin.. Men det forklarar ikkje heilt at den skal stoppe plutselig når den går under belastning ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 Det grunnleggende er ren bensin, luft tilførsel og god tennplugg, inkludert tennplugg kabel og hette. Om du har sjekket disse ville jeg sjekket oljenivået på motoren. Kjølingen er tydeligvis OK. Om du bruker ekstern tank har noen også erfart problemer med pumpeblæra på bensinslangen. Den ser OK ut, men funker visstnok ikke. Enkelt å bytte. Biltema har. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 en ved hytta vår og har en liten Mariner som stopper etter en stund.. han har rensa forgasser og alt som er, men ingen bedring. bruker den ikke lengre. har bytta ut med Yamaha og Suzuki! det er dog 2takter da. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 9.April.2013 Del på Facebook Svart 9.April.2013 har vært borti lignende, da var det kink på bensinslangen inn til pumpa, slik at den ble sugd flat under belastning Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.