grimsøypg Startet 10.April.2013 Del på Facebook Startet 10.April.2013 Hei akkurat kjøpt en grimsøy23 og trenger frakt med bil med kran noen som vet om noen er billige. ? På transport og gjerne vilken pris dette koster. Båten skal sette rett ut i vannet i fredrikstad og i gjøvik står den på land. Skal gjøre den klar før sending så blir om 2-3 uker til Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 (redigert) Sikker på at du trenger kranbil? Min erfaring med lange transporter er at det kan lønne seg å ha kran/kranbil (evt. truck) i begge ender, men ordinær transport på bil/henger fra A til B. Redigert 10.April.2013 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 10.April.2013 Del på Facebook Svart 10.April.2013 Hvis båten er under 2,45 meter bred (det er den antakelig), går den greit på en hvilen som helst lastebil med 7.8 meters plan eller lemmer. De fleste transpotører bør kunne gi deg et tilbud. Hvor skal du losse når du kommer fram? Jeg fikk en båt på vanlig lastebil for noen år siden og trodde jeg kunne losse i traversen i Fjeldberg, men lasteplanet på bilen var for høyt for krana og jeg måtte til Borg Havn (som ikke er like enkeltnå, etter IPS havnebestemmelsene). Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Hebbe Svart 11.April.2013 Del på Facebook Svart 11.April.2013 Br. Grønnerud på Gøvik kan hjelpe deg på en god måte. De har flinke folk og bra utstyr til å flytte båt. Ring de så får du pris for oppdraget. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
grimsøypg Svart 14.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2013 Båten står i krybben sin, så tanke min med kran var at da kunne de løfte den av krybben å opp på planet. Og når man var framme løfte den på vannet. Br grønnerud skal sjekke med de, men han jeg kjøpte båten av snakket om at de hva ganske dyr... Men kan hende det blir rimmelig når de kan finne en dag de ikke har noe særlig å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Ellers, som Møkkalasset foreslår, hvis du har stor bil og tilgang noen med BE, koster det ikke allverdens å leie en bilhenger, totalvekt på 2-2.5t burde holde fint. Så får du tidligere eier til å anbefale et kranfirma som løfter den på bilhengeren, når du kommer til fredrikstad sjøsetter du bare og leverer tilbake hengeren. Totalkost, ~2000kr, gjort på en dag. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 14.April.2013 Del på Facebook Svart 14.April.2013 Br. Grønnerud er ok de. I tillegg har du Borger Ulven på Ringsaker, han har bil for å frakte store båter, men kan jo hende du kan få til når han har frakt andre veien med, fra Østfold, Vestfold, Oslo, da gir han deg en god pris den veien som du ønsker. Jeg har brukt begge og de er ok, det finnes en tredje person fra Moelv, men han er nok dyrere enn begge de to nevnte. Vanlig pris i Mjøsdistriktet for å få ett løft over til henger vil være ca. 1500,- Du må huske på at de transporterer seg ofte fra en halvtime til en time, deretter selve løftet tar en times også skal de hjem, og kanskje rekker de bare en liten tur til den dagen. Vil anta du får den ture du prater på mellom 4000-6000,- alt ettersom om de har returfrakt eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.April.2013 Del på Facebook Svart 20.April.2013 (redigert) Dette skulle vært en annen plass! Redigert 20.April.2013 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.