Jump to content

grimsøy23 trenger frakt fra gjøvik til fredrikstad

grimsøypg

Recommended Posts

Hvis båten er under 2,45 meter bred (det er den antakelig), går den greit på en hvilen som helst lastebil med 7.8 meters plan eller lemmer. De fleste transpotører bør kunne gi deg et tilbud.

Hvor skal du losse når du kommer fram? Jeg fikk en båt på vanlig lastebil for noen år siden og trodde jeg kunne losse i traversen i Fjeldberg, men lasteplanet på bilen var for høyt for krana og jeg måtte til Borg Havn (som ikke er like enkeltnå, etter IPS havnebestemmelsene).

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Båten står i krybben sin, så tanke min med kran var at da kunne de løfte den av krybben å opp på planet.

Og når man var framme løfte den på vannet.

Br grønnerud skal sjekke med de, men han jeg kjøpte båten av snakket om at de hva ganske dyr... Men kan hende det blir rimmelig når de kan finne en dag de ikke har noe særlig å gjøre.

Ellers, som Møkkalasset foreslår, hvis du har stor bil og tilgang noen med BE, koster det ikke allverdens å leie en bilhenger, totalvekt på 2-2.5t burde holde fint.

Så får du tidligere eier til å anbefale et kranfirma som løfter den på bilhengeren, når du kommer til fredrikstad sjøsetter du bare og leverer tilbake hengeren.

Totalkost, ~2000kr, gjort på en dag.

Br. Grønnerud er ok de. I tillegg har du Borger Ulven på Ringsaker, han har bil for å frakte store båter, men kan jo hende du kan få til når han har frakt andre veien med, fra Østfold, Vestfold, Oslo, da gir han deg en god pris den veien som du ønsker. Jeg har brukt begge og de er ok, det finnes en tredje person fra Moelv, men han er nok dyrere enn begge de to nevnte.

Vanlig pris i Mjøsdistriktet for å få ett løft over til henger vil være ca. 1500,- Du må huske på at de transporterer seg ofte fra en halvtime til en time, deretter selve løftet tar en times også skal de hjem, og kanskje rekker de bare en liten tur til den dagen. Vil anta du får den ture du prater på mellom 4000-6000,- alt ettersom om de har returfrakt eller ikke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...