Jump to content

En annerledes hentetråd fra Tromsø til Hvaler, Sealine F37

Marida

Recommended Posts

Fytterakkern for en heising! Jeg håper båten din ikke har fått store skader. Se på bildene du har lagt inn og se hvordan båten er klemt sammen. Dette ser utrolig amatørmessig ut! Når en slik båt skal heises så MÅ det benyttes et skrev! Jeg har selv tidligere solgt en båt som gikk motsatt retning (Son - Tromsø) og den ble heiset opp på samme måte og fikk store skader. Håper for din skyld at det går bra, men sjekk for knusningsskader i skrog og fenderlist og se nøye etter skader i gelcoaten der hvor stroppene har klemt båten sammen.

Jeg glemte å gratulere deg med flott båt! Men jeg ble nesten sjokkskadet da jeg så bildene med tanke på hvike skader den båten jeg solgte fikk under samme transport og den veier ikke i nærheten av hva din båt veier. Det var en Mørebas på 27 fot hvor det ble store knusningsskader i skrog, fenderlist og til og med et vindu som ble ødelagt av sammenklemmingen. Håper jeg ikke har skremt vannet av deg, men vær kritisk når du og takstmannen går over båten når du har fått den hjem. Egentlig utrolig at en proffesjonell aktør behandler fraktegodset så skjødesløst. Det er bra at du har fotodokumentasjon på hvordan den ble heist ombord i båten.

Det kan gå bra og det kan skjære seg helt med et slikt løft. Jeg hadde IKKE akseptert det. Skrev skal alltid benyttes. Man kan nærmest se innpresset av belastningen i skroget på den forre slingen. Ikke bra for fuging/limingen mellom fenderlista eller Gelcoat. Blir fort krakelleringer her.

Du bør sjekke båten svært nøye etter dette løftet.

Har akkurat snakket med selgeren. Han forsikret at løftet ikke var noe problem, denne veier 9tonn tørr. Ingen knakelyder eller noe så dette var greit sa han. Jeg oppfatter selgeren som en litt over gjennosnitlig pirkete båtmann som vet hva han prater om.

Det som lager litt hodepine akkurat nå er at selgeren ikke har fått en krone av beløpet jeg betalte. Disse skulle megleren beholde til jeg hadde kvitterte på overtagelsespapirene. Han har ikke båt og ikke penger, jeg har betalt, men ikke båt. Hva gjør jeg nå? Kjipt å kvittere på overtakelsen uten å ha fått båten. Hvilke muligheter har jeg da etterpå?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...