Jump to content

Skittene skinnseter

Wågan

Recommended Posts

Aceton er et alternativ, men Aceton har en lei tendens til å løse opp plaststoffer! Så, skal du rengjøre vinyl med aceton: Test ut på et ikke synlig område. Du kan risikere at det bare blir kliss!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sitron er er et vindundermiddel. Bruker det på alt jeg ikke får bort flekker med vanlige vaskemidler.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Hvordan Aceton virker på seter av skinn, vet jeg ikkei noe om. Men ved bruk på båtseter som vanligvis av laget av skai/vinyl, må en være svært forsiktig da stoffet i noen tilfeller løser opp skai/vinyl så hele stolen blir klissete og ødelagt.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

seajet båtrens fungerer utmerket. Et annet lite tips: smør inn skaien din med vaselinolje før vinteren, Et lett tørk med papir på våren så er det myke, rene og fine for en ny sesongSeajet båtrens fungerer også ypperlig til gummibåter. Jeg bruker vaselinolje på alt mulig ombord, både treverk, plast, skai og stål.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Har du forsøkt med fin stålull dyppet i rødsprit som jeg foreslo i en annen tråd? Det tar det meste, og skader ikke vinyl.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...