Jump to content

Hvilken bil Ford FSD 425 1987 modell 110HK motor er hentet fra


Pusur77

Recommended Posts

Det er fjærbelastet, dvs rimelig manuelt. Låses med senterbolten i slakket stilling. Etter at reima er på plass løser du bolten så det får strammet seg. Stram til, dra rundt en tørn og sjekk at den fortsatt er på merkene og løs og stram til en gang til for sikkerhets skyld. Tro jeg brukte et knapt kvarter sist jeg skiftet, men da stod motoren på garasjegulvet så tilkomsten var ideell...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Jeg hadde aldri under noen omstendigheter bare byttet reima, dem sier at strammehjulet bare trengs å byttes annenhver gang, men har hatt dårlig erfaring på dette, plutslig så skjærer lagret seg i rulla og rulla stopper, 2 min etterpå ryker reg reima med påfølgende havari og bøyde ventiler, bytt strammehjulet også ikke er det dyrt heller billig forsikring ihvertfall.

Link to post

Jeg skifter kun rulle om den kjennes dårlig ut. Et slikt lager ryker ikke helt plutselig, det slites veldig gradvis. Og motoren har 4 års intervall på bytte av reim så det er ikke noe problem å oppdage når det begynner å bli slitt. Jeg har faktisk aldri opplevd at en slik rulle har sviktet, trass i mange år med mange motorer. Så dette tar jeg med stor ro...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...