Pusur77 Startet 25.April.2013 Del på Facebook Startet 25.April.2013 Prøver på nytt Hei Er det noen som vet hvilken bil Ford FSD 425 1987 modell 110HK motor er hentet fra? Det er turbo på min. Kanskje dette ikke var orginalt? Trenger dette for å få tak i riktig registerreim og stramme hjul. Noen som vet hvilken type motorolje disse skal ha? Pondus Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Google sier at dette er en 2.5 liter transitmotor jeg ville satsa på at da har mekonomen deler.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Transit motor ja, mellom 1986 og 1992. 15W-40 mineralsk olje. Tror du må kjøpe reim hos Ford, men de er ikke dyre. Jeg skiftet kun reim, ikke strammehjul. Manualen nevner ikke at hjulet skal skiftes.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pusur77 Svart 25.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2013 Vet du om strammehjulet er manuelt eller automatisk? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Det er fjærbelastet, dvs rimelig manuelt. Låses med senterbolten i slakket stilling. Etter at reima er på plass løser du bolten så det får strammet seg. Stram til, dra rundt en tørn og sjekk at den fortsatt er på merkene og løs og stram til en gang til for sikkerhets skyld. Tro jeg brukte et knapt kvarter sist jeg skiftet, men da stod motoren på garasjegulvet så tilkomsten var ideell... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Garf73 Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 Jeg hadde aldri under noen omstendigheter bare byttet reima, dem sier at strammehjulet bare trengs å byttes annenhver gang, men har hatt dårlig erfaring på dette, plutslig så skjærer lagret seg i rulla og rulla stopper, 2 min etterpå ryker reg reima med påfølgende havari og bøyde ventiler, bytt strammehjulet også ikke er det dyrt heller billig forsikring ihvertfall. Sitér dette innlegget Mitt Springer 20 prosjekt Link to post
dude Svart 25.April.2013 Del på Facebook Svart 25.April.2013 (redigert) Selvsagt bytte rullene også.. ikke minst med tanke på at dette står i en båt.. Redigert 25.April.2013 av dude (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.April.2013 Del på Facebook Svart 26.April.2013 Jeg skifter kun rulle om den kjennes dårlig ut. Et slikt lager ryker ikke helt plutselig, det slites veldig gradvis. Og motoren har 4 års intervall på bytte av reim så det er ikke noe problem å oppdage når det begynner å bli slitt. Jeg har faktisk aldri opplevd at en slik rulle har sviktet, trass i mange år med mange motorer. Så dette tar jeg med stor ro... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pusur77 Svart 26.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2013 Takk for alle svar:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.