Jump to content

Vurderer Yamarin 68DC, erfaringer?


trainman

Recommended Posts

Leste et par tester av den, en alenetest og en sammenlikningstest med andre dc. Leter du på nett så Finner du sikkert dem. Den ene testen klaget de på kabinen og senga, det gjorde de ikke i den andre. De skrev noe om at løsningen i kabinen med sittebenk på bb side ikke vår så bra hverken for senga eller å sitte på.

Fordelen er vel at den har fast toalett, høyere under kalesje enn 64dc og bedre salong enn den. 76dc er nok bedre å bo og være litt i. Sjøegenskapene blir nok også noe bedre jo større båt. Kikker litt på disse båtene selv.

Hva slags utstyr du vil ha kommer jo litt an på bruken.

Tror det er bra båter og sjøegeskapene skrytes det jo av på Yamarin båter.

Hvor stor motor du trenger kommer jo også litt an på bruken. Lå nylig en 68dc med 150 hk til hbo 320000,-.

Ble solgt på under 14 dg.

 

Kommer sikkert noen innlegg fra noen som kjenner båten godt, men det vår det jeg kunne bidra med ;-)

 

Good luck!

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for innspill. 76 DC blir såpass mye dyrere at den ikke er aktuell for meg. Bruker båten nesten utelukkende til dagsturer. I forhold til 64/65DC er det tyngere båt som tåler mer sjø, samt fast toalett som gjør at jeg ser på 68DC.

Satser på å anskaffe plotter, havnekalesje og ankervinsj som tilleggsutstyr.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...