Chilli Solbris Startet 27.April.2013 Del på Facebook Startet 27.April.2013 Vi drev nå på i båten i dag og skulle montere nytt toalett. Hadde kjøpt nye gasstette slanger og skulle få de på tanken. Vi synes det lukta litt i fjor......... Jeg satte på ny slange og flytta litt på tanken med det resultat at den nederste slangen hoppet av! Gjett hva som skjedde!!!! 20 liter mannskit rant ned i kjølsvin og alle andre plasser det ABSOLUTT IKKE burde renne! Er det nødvendig å beskrive stanken??? Jeg er for svær til å komme til der det nå var krise! Men det er ikke kona! Hu tok jobben og gravde guffe til den store gullmedaljen!! Vi spyla og pumpa, kona tredde slanger!!! Det er dama si det!!! Hu tok det meget godt!! Tenk om det hadde skjedd når vi var langt utpå med alt av utstyr ombord og på vei ut på tur!!!! Nå skal det kjøpes ny tank med ALT av røroppøegg på toppen av tanken!!!!!!! Noen som vet hvor det er gode varer bortsett fra på Maritim og Watski og Sea sea???? Kona er selvføøgelig kaptein og æreskaptein på vår skute! Jeg lover på tro og ære å ikke skrike en eneste gang i sommer "Hopp kjerring, jammen så hopp!!!" Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Vegardos Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 Hø dær ska du ta vare på :) Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 Tøff dame :-) Antar du mener honnør ------ Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2013 Det skulle være honnør i overskriften!! Må visst ta et skrivekurs. Nytter ikke å skylde på autokorrektur her....... Nå må vi bare få driteren i orden igjen og komme oss på sjøen før 17. mai....... (Ja, jeg vet at det egentlig er alt for sent!!!) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 27.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2013 Hvordan får jeg redigert overskriften??? Kan'ke stå hønnor når det skal stå honnør!!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
småbåtentusiasten Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 (redigert) Full editor (dvs "vanlig editor") innen 30 minutter etter at du startet tråden. Spiller liten rolle her, selv om du synes det er pinlig. Bokstavenes rekkefølge, kanskje særlig vokalene, har lite å si for forståelsen. Så det faktisk ikke før du skrev om det! Redigert 27.April.2013 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2013 Generelt sett enig i at det ikke er så viktig, men skryt til kona er viktig!!! Litt sånn over gjennomsnittet på tur når jeg til daglig jobber med blant annet korrekturlesning!!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
puddingen Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 Kjærringa si Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Vi skjønner hva du mener :-) Det var forresten godt å lese noe positivt for en gangs skyld, ikke bare om problemer.... håper du har huska å si det ho også, ikke bare oss og Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 28.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2013 Kona er en ivrig leser her inne så alt er lest! :lol:. Må jo bare være fornøyd når det skjer før båten er på vannet! Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Jens_P Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Stell pent med henne. Er et stykke mellom de som trår til på den måten! Ellers er viktigheten av bokstavenes rekkefølge sterkt overdrevet! En visktenpaleig unsdelrøkese gjort ved et untivseriet i Enlgnad har vist at: Desrom de to føsrte- og to siste botsvkeane i alle oredne i en tekst er riktig plessart, spllier det liten rolle hvkilen reføkkelge de øvirge boskvetane i oredne kommer. Tektsen er fullt lesbar selv om de andre bokeastvne kommer huilbtertlulter! Dette er fordi vi ikke leser hver eneklt botksav, men ser bidlet av ordet som hehleet. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
mgjell Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 For å si det sånn: Jeg leste honnør. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Det gjør seg ikke sjøl for å si det sånn: http://www.youtube.com/watch?v=CCQ6Ogh14xM Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Pjolter Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Heldig du også :-) Kona min bunnsmørte hele skuta alene i fjor. 38 fot i vannlinjen :-) Godt med koner som er med ja ! All honnør ! Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
dieselfan Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 .....Hmmmm, jo mer jeg tenker over temaet her jo tydligere står det fram for meg at jeg hakke vært noe flink til å gi madam den rettmessige honøren hun har fortjent... noen forslag til hvordan jeg kan kompensere for 30 års mangel på vel fortjente tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 .....Hmmmm, jo mer jeg tenker over temaet her jo tydligere står det fram for meg at jeg hakke vært noe flink til å gi madam den rettmessige honøren hun har fortjent... noen forslag til hvordan jeg kan kompensere for 30 års mangel på vel fortjente tilbakemeldinger Vel, du bør i hvertfall be henne sette seg før du kommer med kompensasjonen uansett hva du finner på, 30 år da gett Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 Koner, også kalt rederinner så fort de er ombord, må ikke undervurderes! Hils - og gi henne et lite glass rød på akterdekket :) MorMajor-bloggen Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
@ArneO Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 Ikke så mange slike tråder her inne... men så absolutt fortjent. Her sitter jeg på kontoret og får unna litt arbeid og leser på baatplassen.no mens kona er i båten og pusser. Godt dere minner meg på å gi henne honnør for arbeidet... Nå kan snart varmen komme, så vi kan få noen fine turer på fjorden i deilig sommervær.... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Chilli Solbris Svart 30.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2013 Helt enig! Vinteren har vært alt for lang! For mer moro med kona se på tråden: Kona, men hvordan landkrabba ble havfrue! Moro med positive historier! Vi trenger jo det. Er vel det båtlivet skal handle om? Sent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Hun skal få noe godt og rødt i glasset ja! Så fort skuta er på sjøen! :DSent from my GT-P5100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
littmild Svart 30.April.2013 Del på Facebook Svart 30.April.2013 Har ikke hverken toalett eller septik i båten selv, har vurdert å innstallere det, men kanskje jeg burde vente til jeg blir gift? Hun høres ut som en du skal ta godt vare på! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Mai.2013 Del på Facebook Svart 1.Mai.2013 Med Portapotti så kan en gi kona ett glass rødvin mens en selv bærer tanken på land for tømming. Da er kona snill når en kommer tilbake og klager over hvor tungt det var å bære og hvor ekkelt det var å tømme osv. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Mai.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Så har kona slått til igjen! Polert og pusset hele overbygget og hjulpet meg med skutesidene. Nå er klokka 8 på lørdagsmorgenen og hun maser på at jeg må se å bli ferdig med morgenmat og stell så vi kan komme oss avgårde til båten!!! Oh yes!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GunR Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Erik, du er en heldig mann. Det er jo de fleste av oss som har kone, men du har funnet ei virkelig utrolig ei! Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Kone med skikkelig tæl der :-) Men - husk - ingen kone gjør noe uten grunn -- Du skulle vel ikke ha et potensielt oppussingsprosjekt i heimen som hun har på lur til deg ? Du vet - etter denne båt sesongen blir det ikke lett å si nei til glassværanda og stor vinterhage når du bare hadde tenkt å bytte rekkverk på den terrassen dere har :-) Uansett - hils kona - vi er uansett i allefall to heldige :-) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.Mai.2013 Del på Facebook Svart 11.Mai.2013 Vi er nok flere enn to som er heldige, Nils1 Og vi gjør vel heller ingen ting uten grunn? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.