Jump to content

15 liter vann på dieseltanken. Hva nå?


Popeye70

Recommended Posts

Hvordan gikk det med båten din? Fikk du ut alt vannet, eller måtte du ta siste skvetten via filteret?

Fikk ut det aller meste via metoden nevnt over. Får ut restene via filteret. Ingen problemer så langt. :-)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte en oljesuger (vakuum typen) dyttet slangen ned til bunn av tanken og sugde opp masse vann. Tømte begge tankene mine for alt vann med oljesugeren så de ble helt tomme og "tørre" og alt vann ble borte, kom da helt ned til bunn av tanken.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte en oljesuger (vakuum typen) dyttet slangen ned til bunn av tanken og sugde opp masse vann. Tømte begge tankene mine for alt vann med oljesugeren så de ble helt tomme og "tørre" og alt vann ble borte, kom da helt ned til bunn av tanken.

Hvordan fikk du matet slangen inn i tanken så du vet at du er helt på bunnen av tanken? Åpnet du et lokk eller en gjennomføring? Just wondering...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Hvordan fikk du matet slangen inn i tanken så du vet at du er helt på bunnen av tanken? Åpnet du et lokk eller en gjennomføring? Just wondering...

Metoden er å ha en rett stang, gjerne metall, men også en trepinne går. Så stripser man slangen til denne. Da er man sikker på å komme i bunn. Funket i hvert fall for meg via mannlokket.

Link to post
Share on other sites

Hvordan fikk du matet slangen inn i tanken så du vet at du er helt på bunnen av tanken? Åpnet du et lokk eller en gjennomføring? Just wondering...

 

Jeg åpnet mannlokket og stakk slangen ned, men hadde også kunne gjort det fra dieselpåfyllingen. Jeg hadde i tillegg tanken full av dieseldyr og skitt og måtte tømme helt og rengjøre. Men startet med å bruke oljesugeren og suge ut alt vannet helt til det bare kom ren diesel, har tømt tankene for diesel også med hjelp av en pumpe drevet av drill - ikke helt smertefritt men det gikk. Tankene er nå rengjort og jeg regner med å få fylt på litt diesel ila en ukes tid.

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...