Jump to content

Bytte bort 9,9hk


enter4u

Recommended Posts

Jeg kan selvsagt ta feil, men vil tippe det er av vekt-hensyn.....

 

En Yamaha 9,9 hk 4T veier vel 45 kg eller mer? Mens en 15 Hk totakt får man vel ned i 32 kg og en 9,8 Hk 2T får man ned i 26 kg.

 

Men er en 2001 4T Yamaha 9,9 Hk samme motor som 15 Hk? Dette er da vel forskjellige motorer i dag i hvert fall, der den ene er 323 ccm og den andre er 362 ccm?

Link to post
Share on other sites

Mener at 9,9 4-takter ikke lar seg trimme opp til 15 hk

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Mener at 9,9 4-takter ikke lar seg trimme opp til 15 hk
Det er helt avhengig av modellsortimentet til hver enkelt motorleverandør. Forrige serie av Honda var f.eks. 10 og 15 hesteren samme motor men det er det ikke i dagens modeller.... og Honda lager bare 4-taktere.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Det er helt avhengig av modellsortimentet til hver enkelt motorleverandør. Forrige serie av Honda var f.eks. 10 og 15 hesteren samme motor men det er det ikke i dagens modeller.... og Honda lager bare 4-taktere.

 

joda. Ikke noe problem å gjøre den til 15hk. Det er bytta forgasser på den. Det er eneste forskjellen på "orginal" 15 og en trimma. Jeg vil bytte fordi jeg alltid har hatt to-takter. Og to-tkteren er det jo litt mer sprut i da. Motoren er bra. Det er noen små kosmetiske riper, men ikke noe ille. Det følger med kontrollboks, og vil gjerne ha motor klargjort til det også

Link to post
Share on other sites

Beklager, men jeg må igjen minne om at annonsepregede innlegg ikke skal postes i Åpent forum.

Dette er omtalt i reglene for BP, i Forumbeskrivelsen for Åpent forum (Klikk her og les før du poster.) Samt i dette innlegget som er limt på toppen av "Fra Teknisk".

Likevel sletter vi stadig annonser, samt må bruke tid på å besvare spørsmål fra "annonsøren" om hvorfor innlegget er borte.

Så jeg skriver dette som en generell påminnelse, ikke spes. rettet mot trådstarter.

Link to post
Share on other sites

joda. Ikke noe problem å gjøre den til 15hk. Det er bytta forgasser på den. Det er eneste forskjellen på "orginal" 15 og en trimma.

Dette må vel bety at din modell er forskjellig fra 2007 modellen...? For på 2007 modellen er ikke 9,9 og 15 samme motor. Det er forskjeller på motorblokk også med bla.a. en liten forskjell på slagvolum.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...