Jump to content

Prosjekttråd Nimbus 2600


Kyst1

Recommended Posts

Hei alle sammen !

 

Syns selv at jeg har startet på ett ganske omfattende prosjekt - oppussing av en '86 Nimbus 2600 med en godt vedlikeholdt TAMD 30. Håper noen kan ha interesse av å følge tråden gjennom vinteren, komme med tips og innspill.

 

Når jeg fikk båten ristet den veldig på tomgang, og ble fort varm ved mye belastning.

Løste dette ved å bytte alle 4 motorlabber, og bruke maritim sin systemrens på saltvannssiden, da skal jeg si det ble gjennomstrømning :-)

 

Er heldigvis elektriker selv, med god erfaring med 12v installasjoner i bil og båt, så det hjelper jo en del.

 

Det meste som skal gjøres er forsåvidt greie ting, men kjenner jeg gruer meg litt til å starte å lime opp skrogtrekk.

 

 

Det som skal gjøres er :

 

- rive gammelt skrogtrekk

- Nytt skrogtrekk innvendig i cabiner og toalett

- ny isolasjon i motorrom.

- ny kalesje

- nye skaitrekk på puter

- ny gasskomfyr

- nytt kjøleskap

- ny førerstol

-oljet opp alt av treverk

-lage nytt dashboard med nye instrumenter og kanskje noen følere etc.

-gå over og evt. bytte deler av 12v anlegget

- ny batteribank med nytt ladeopplegg og div.

- nytt landstrømsopplegg

- nytt el. Toalett

- opplegg for vakumtømming av septik

- ny vannpumpe

- ny dieselvarmer

- fjerne slitte dekorstriper på skrog

- ny led belysning

- måler på septikktank

- montere stereoanlegg

- nytt gasskasse med drenering, og opplegg med alarm til komfyr.

- montere baugspyd

- bytte skroggjennomføringer

 

Nesten alt av utstyr og deler er kjøpt inn, så er bare jobben som gjenstår.

Med mer enn 100% jobb og familie, må man prøve å få gjort en del innimellom og i helgene.

Gjør som folk flest - BRUK VEST !

Link to post
Share on other sites

Har gjort en del av dette allerede, alt av demontering er gjort og mye skrogtrekk er revet vekk. (Fy å det svarte skumgummi #€$£# bak velourtrekket sitter fast. ) tips?

 

Mye av kabler er trukket, alt av gammelt teknisk utstyr er enten solgt eller kastet.

 

 

 

Skal få lagt ut litt bilder iløpet av helgen ☺

Gjør som folk flest - BRUK VEST !

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen med prosjekt tråd ☺ jeg skrapte av gammelt skrogtrekk med tappjern. Gikk greit det. Vasket så med aceton og filler. Husk god maske.. men ja.. det tar sin tid ☺ nytt skrogtrekk limte jeg med kontaktlim. Greit og være to personer. Det sitter med engang☺husk god gassmaske til det og. Ja båtplassen liker bilder☺ en ebersprecher gjør seg vel i en slik båt ☺

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig tips boble65 :-)

 

Har en 1 år gammel eber liggende jeg tenkte å bruke. Den er dessverre bare 2,2kw, og må bruke de gamle 65mm rørene til ardicen som stod der neste sesong. Kan ikke gape over for mye i vinter.

 

Men det bør fungere greit for litt utvidet sommerbruk.

Gjør som folk flest - BRUK VEST !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...