Jump to content

Ryggekamera fra biltema. erfaringer?


Pettern1972

Recommended Posts

Er i ferd med å bytte båt nå, den vi har sett på har en ganske høy aktercabinen, og det er dermed rimelig begrenset utsyn bakover. Noen som har testet de digitale trådløse kameraene  fra biltema? tenke evt å feste kamera i targabøylen på fly.

Tenkte hovedsaklig på denne, da den har større skjerm: 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Parkeringshjelp/Ryggekamera-digitalt-2000034852/

 

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Brukt mange slike fra Biltema på saltebilene våre. Grei i forhold til pris. Ikke 100 % vanntett, bare nesten. Kamera må monteres beskyttet mot vær og vind. Simpel skjerm som ikke er synlige bilder i sterk sollys. Tåler vibrasjon forbausende bra.

 

Kjøp store skjermen med to kamera da har du et i reserve...

Link to post
Share on other sites

Hei ser dere har en tråd på ryggekamera , jeg har en tanke på og prøve og bruke kartplotteren en Raymarine med uorginalt kamera og en switch for og se om jeg kan få det til og funke. Kanskje noen som har prøvd noe sånt og har noen tips og dele med oss andre? Ha en flott båtsøndag.

Nå kommer sommeren?

Link to post
Share on other sites

Prøvd ryggekamera fra kina og ryggekamera fra pioneer. Her var det enorm forskjell. 

 

Det gjeldet som alltid, ikke alltid det dyreste er det beste, men det er alltid at det billigste er det dårligeste.

Det har du sikkert rett i men jeg kjøpte faktisk to forskjellige og ett av de var faktisk ikke dårlig men gjorde nytten. Bildet jeg la ut rettferdigjør ikke bildekvaliteten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har instalert Biltema sitt ryggekamera i motorrom og på targabøyle. Jeg er fornøyd med bildene til den prisen.

I motorrommet er det helt mørkt, allikevel er det gode bilder og lett og se hvis noe skulle oppstå der.

Bildet fra targabøylen er noe uklart pga. regnvær og vann på linsen.

bilde

bilde

Redigert av Haakonol (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Haakonol: sånn ca, hvor stor forsinkelse har du på overføringen? Fra motorrom spiller det ikke store rollen om det er noen sekunder, værre når du bakker inn i trang bås...

 

Skal vel ikke være forsinkelse på ryggekamera? Mitt i post 5 har ihverfall ikke noe som helst forsinkelse, men det er kablet og ikke trådløst.

 

.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Ingen forsinkelse som jeg har lagt merke til ihvertfall.

Enkelt og koble opp. Monterte skjerm på 12 volt uten bryter. Skjermen går på når jeg slår på hovedstrøm, men går i dvale og trekker minimalt med strøm så lenge ikke noen kamera er aktivert.

 Kobler så 12 volt til kamera, da kopler de seg selv opp og virket i løpet av få sekunder.

Det kameraet i motorrommet har jeg koblet til motorroms viftene slik at det går på når jeg vrir om tenningen.

Ryggekameraet har jeg stjålet strøm fra ankerlanternen for og slippe og trekke kabel hele veien. ( enkelt og komme til og koble tilbake til ankerlanterne hvis jeg noen gang

skulle få bruk for det)

Redigert av Haakonol (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...