storebro 34 fly Startet 16.April.2017 Del på Facebook Startet 16.April.2017 Skal snart kjøpe båt med utenbordsmotor. lurer på hva som er best av Eivinrude e tech 60 hk eller 4 takt Suzuki 60 hk. Båten blir sannsynligvis en hobby 540. Noen som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
o.b.lix Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 evinrude bråker litt mer og koster gjerne litt mer, men er tilnærmet servicefri. jeg ville likevel valgt suzuki, men begge er gode valg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 Kommer kanskje litt an på bruken, hvilken motor som er den beste til ditt bruk. Hadde en Suzuki 60hk. på en Askeladden free-style, og det var en bra motor. Ville vel også i tillegg ta en titt på Honda BF 60, som jeg personlig mener er den beste 60hk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 I de siste årene med moderne 4t motorer virker det som det er Suzuki og Mercury det er minst problemer med! måtte jeg valgt en 2t hadde jeg valgt Evinrude G2, men de er bare over 150hk Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 (redigert) Evinruden er sprek da, en herlig motor Redigert 16.April.2017 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 -morten- skrev 1 time siden: I de siste årene med moderne 4t motorer virker det som det er Suzuki og Mercury det er minst problemer med! måtte jeg valgt en 2t hadde jeg valgt Evinrude G2, men de er bare over 150hk Vel, nå har vel ikke 60 hk (40-50-60) til Mercury som jo blir bygget i China, vært så veldig feilfri i de senere år. Ble faktisk frarådet av forhandler om en ny Mercury 60 hk , men heller satse på en ny Honda BF 60 hk , selv om denne jo er en del dyrere. Ser forøvrig at andre modeller av Mercury jo har fått veldig gode testresultater, og fremtrer vel som topp motorer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
gjeldfri Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 Jeg skal også kjøpe påhenger i overskuelig framtid. Jeg er sikker på at det blir fire taks japaner' sannsynligvis Yammaha eller Honda. Amerikansk er ikke bygd for å vare. Sikkert noen som blir sinna nå, men sjekk tester på holdbarhet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
-morten- Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 1 hour ago, LM 605 said: Vel, nå har vel ikke 60 hk (40-50-60) til Mercury som jo blir bygget i China, vært så veldig feilfri i de senere år. Ble faktisk frarådet av forhandler om en ny Mercury 60 hk , men heller satse på en ny Honda BF 60 hk , selv om denne jo er en del dyrere. Ser forøvrig at andre modeller av Mercury jo har fått veldig gode testresultater, og fremtrer vel som topp motorer. Mulig det er et skille der for Mercury! For min del er det motorer mellom 115-250 som er mest aktuelle, på nåværende og neste båt. Kina motor er uansett aktuelt om ikke noe helt ekstraordinert har hendt.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 Jeg ser att LM 605 ble advart i mot å kjøpe en Merc 60, var dette en Mercury forhandler som sa dette? og på hvilket grunnlag ? . Ja den er montert og ferdigstillet i Kina , delene kommer i fra Usa, dette i en fabrikk som Brunswick har full kontroll på og jeg vet om mange slike motorer i min nærhet som eierene har vært svært fornøyd med. 50-60 hk er en robust 4 syl motor som har vært produsert i mange år. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 Vel, frarådet var kanskje litt sterkt sagt i fra min side, men jeg forsto hintet i fra forhandler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 gjeldfri skrev for 2 timer siden: Jeg er sikker på at det blir fire taks japaner' sannsynligvis Yammaha eller Honda. Amerikansk er ikke bygd for å vare. Sikkert noen som blir sinna nå, men sjekk tester på holdbarhet. Betyr det at du på fullt alvor mener at alt som er amerikansk ikke er bygd for å vare ? Eller er det "bare" Evinrude E-tec 60hk som ikke er bygd for å vare ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 Hmm, jeg forstår, jeg kjenner en som forhandler Mercury og jeg spurte om denne serien (40-60 hk ) om han var fornøyd med (Kina) motorene og han sa rett ut at etter å ha levert en mengder av disse motorene så var han fornøyd, med svært få reklamasjoner. Så jeg tror ikke at disse er noe dårligere en de andre Mercuryene i sortimentet. Men misforstå ikke, jeg har ingen ting i mot Honda, en kvalitets motor som jeg ikke hadde hatt betenkeligheter med å kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
storebro 34 fly Svart 16.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2017 Tusen takk for svar, den kommer nok ikke til å bli kjørt så mye, toppen 20 timer PR sommer tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 16.April.2017 Del på Facebook Svart 16.April.2017 Da skal jeg gi deg et godt råd før du kjøper , kjøp med en lokal forhandler som du stoler på, der du kan få hjelp og service uten å kjøre mange mil for å få gjort dette, jeg er fristet til å si "drit" i hvilket merke du kjøper, kjøp det den lokale forhandleren har å tilby, om motoren heter Evinrude,Yamaha,Mercury,Suzuki,Tohatsu eller Honda utgjør ingen stor forskjell, ( gode motorer alle sammen). Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GunR Svart 17.April.2017 Del på Facebook Svart 17.April.2017 Honda har 6 års garanti. Og høyere prislapp. Hva tror du er gunstigst å selge, Honda, med ett års ekstra garanti og høyere pris, eller et annet merke.. ? Honda er bra, uansett hva de lager, men her tror jeg det må være flere motiver. I klassen 50/60 hk 4-takt så deler vel fortsatt Yamaha og Mercury motorblokk? Har jo vært skrevet en del om problemer med tæring av en adapterplate på Mercury - modellene. Dette er jo steingammelt nytt, og først og fremst et problem på gamle motorer, om jeg forstått riktig? At ting er produsert i Kina er ikke det samme som at det er dårlig. Det er opp til produsent å bestemme kvalitetsnivå. (Hvis Merc produserer noen motorer i Kina gjør nok andre det også.) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
*JD Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 jeg vil har valgt japansk. Suzuki eller yamaha. En e-tec med 3 års service interval, har de same paknings type i gir huset og sånn set har like mye sjans av vann inntrenging som en annen motor. Har lest et plass at alle mercury motorer <60 hk er lagt av, tohatsu. Tohatsu har lagt motor for evenrude også ihht wikipedia. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 Tohatsu er vel bare identisk med Mercury, opp til og med 30hk, mener jeg. Mercury har vel "egne" 40-50-60 hk, som er bygget i China. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
altmuligbåt Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 Bra motorer de fleste i dag. Men 2t bråker mer 4t er mer stillegående. Jeg liker 4t best. (Hadde kjøpt ny Nordkapp med en gang vidt det var en Yamaha på den. ) Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 Hei Eg har ein e-tech 50. Servicane er dyre. Ca. 7000, om det ikkje er noko ekstra. Totaktsolja er også dyr. 850 kr for 4 liter. Eg mistenkjer òg at desse motorane har ein "bug" som gjer at dei byrjar å ryka etter 2 - 2 1/2 år. Det er tilnærma uråd å gjer noko som helst service dersom det blir feil i kontrollboksen. Ask Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tobiasitårnet Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 Hvis du skal bytte motor etter 6 til 8 år kjøper du Suzuki eller Yamaha. Skal du ha motoren lengere så kjøper du E-tec. Japanerne koroderer i stykker, smuldrer opp. Søk på Finn etter billige motorer så vil du se mange japse motorer med defekt blokk eller topp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 Hvis motoren har standard innstillingen på oljemengden (E-tec blir levert sånn ny hvis ikke annet er bestemt) så behøver du ikke å bruke dyr XD100 olje , da kan du bruke vanlig TCW3 olje som du får kjøpt alle plasser. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 Tobiasitårnet skrev 5 minutes ago: Hvis du skal bytte motor etter 6 til 8 år kjøper du Suzuki eller Yamaha. Skal du ha motoren lengere så kjøper du E-tec. Japanerne koroderer i stykker, smuldrer opp. Søk på Finn etter billige motorer så vil du se mange japse motorer med defekt blokk eller topp. For noe tøv ! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kiekhaefer Svart 23.April.2017 Del på Facebook Svart 23.April.2017 "Ask" mener att service på E-Tec er dyre, tja er de det? Du nevnte 7000-.kr og det er vel for en 3 års service og den inkluderer også skifte av impeller. En 4T motor krever service hvert år og i 50 hk klassen kommer det raskt på en 2-3000 hvert år. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjarkmann Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Tobiasitårnet skrev for 17 timer siden: Japanerne koroderer i stykker, smuldrer opp. Søk på Finn etter billige motorer så vil du se mange japse motorer med defekt blokk eller topp. De fleste her er vel kanskje motorer som ikke har fått full oppmerksomhet . Sitér dette innlegget Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 24.April.2017 Del på Facebook Svart 24.April.2017 Verado skrev On 16.4.2017 at 22.09: Da skal jeg gi deg et godt råd før du kjøper , kjøp med en lokal forhandler som du stoler på, der du kan få hjelp og service uten å kjøre mange mil for å få gjort dette, j godt råd , et annet er å få montert et godt fastmontert bensinfilter med vannutskiller - det kan spare deg for mye trøbbel. ang det med forhandler , en kompis med 50 e-tec fikk motorstopp. Forhandleren mente det var bensinpumpa, og den kom etter ca 3-4 uker ventetid. Den ble montert uten at det hjalp - måtte nye dyser til- som sikkert tok like lang tid før de dukket opp.... .. det var den båtsommeren Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.