Jump to content

Fredrikstad festning - tilgang via båt


Gabi

Recommended Posts

Tror du må legge deg i ei gjestehavn og ta ferga bort. Alternativer er den nye gjestehavna på vestsiden av byen, ved den nye Kråkerøybroa, langs elvepromenaden i sentrum, eller (som jeg ville gjort) Nøkleby båthavn (bak diesellekteren) på Kråkerøy. Det er gratis ferge som hele tiden går mellom Gressvik, sentrum, Kråkerøy og Gamlebyen.

Link to post
Share on other sites

Jeg tok furen over fra Tønsberg for ett par tre år siden og la til på "brygga" rett nedenfor.
Obs jeg har lav moral så mulig det ikke var lov.

Husker ikke om det var noe forbud mot fortøying  men lå fint de timene jeg var i fastningsbyen
Ser greit ut på google maps også

https://www.google.no/maps/@59.2032502,10.9510823,39m/data=!3m1!1e3

Redigert av pipe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vær forsiktig med å legge til langs steinbryggen mot gamlebyen, jeg klinket propellen min i noe der ifjord.

Ikke merket noe på hverken kart eller brygge at det er noe som lurer i vannet der....

 

Enkleste er nok å legge seg i nøkledypet på gjesteplass der og ta fergen over.

Link to post
Share on other sites

Er nok litt risikosport å bruke stenbrygga ved slike arrangementer. Noen av deltakerne (tambourer) kom sjøveien i skute. Vil anta de la seg der. Noen ganger ligger det arbeidsbåter der. Lå en stor privat seiler der i vinter, men etter avtale med kommunen eller Borg Havn. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...