Jump to content

Problemer med Simpal G4 (3G/GSM kamera)


imens

Recommended Posts

Har kjøpt et SimPal 3G kamera som eg tenkte å sette opp i båten. Har fått på plass SIM-kort og får kameraet til å sende e-post når det oppdager bevegelse. Har derimot store problemer med mange av kommandoane som man kan sende til kameraet. Får ofte svar med merkelige tegn og enkelte ganger en svensk setning som svarer på noko heilt anna enn det eg opprinnelig var ute etter. Andre kommandoer gir ikkje svar i det heile tatt f.eks. når eg sender #40# som skal returnere firmware, IMEI og GSM-signal.

Å sende bilde på MMS eller e-post på kommando f.eks. #03# fungerer ikkje. Då får eg berre en kryptisk SMS i retur eller ein e-post uten vedlegg. Ved bevegelse derimot sender kameraet e-post med bildevedlegg.

 

Har eg fått eit problemkamera som eg bør returnere eller er det noko eg har oversett i oppsettet?

 

Har forsøkt å nullstille med den lille knatten bak dekselet men etter nullstilling er problemet der fortsatt. Har også forsøkt å nullstille 3G-modulen med #49#, det hjalp heller ikkje.
La ved eit bilde over desse kryptiske SMS meldingane eg får i retur fra kameraet på enkelte kommandoer.

simpal.jpg

Redigert av Platypus (see edit history)

2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...