Jump to content

Tjøme Radio - opptak?


176-671

Recommended Posts

Hei. 

 

Er det noen som har - og evt. kan dele - opptak av siste sending fra Tjøme Radio? Jeg vil gjerne ta vare på dette for ettertiden, men klarte å glemme å rette oppmerksomheten den veien i dag. 

 

Godt nytt år!

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Takk til Tjøme radio!

Jeg har i mange år pratet med Tjøme. Det har vært alt fra alvorlige redningsaksjoner der de holder hodet kaldt og syr sammen ting slik at det går bra til de mer underholdende kveldene når de har brukt lang tid og mye tålmodighet når sjøspeiderne har øvet VHF i kalde vinterkvelder.

Husker spesielt en gang vi øvde på å ringe hjem. Dama på Tjøme spurte om hun kunne få lov å fortelle foreldrene at det var øvelse på gang når hun ringte de opp og fortalte at det var samtale fra Tjøme radio. Det var så mange som ble bekymret når de fikk en slik telefon og 

hadde trodd at ungene satt trygt inne i varmen og lærte ett eller annet.

 

I ungdommen bestilte jeg engang Taxi langt utpå ei vinternatt på vei mot land (jeg kjørte ikke båten).

Det ordnet seg, men en lattermild operatør oppfordret meg til å pugge litt radiorutiner før sommertrafikken satte inn.

 

La oss lage dette til en trivelig tråd til ære for Tjøme radio istedenfor å "sutre over spilt melk"

 

Kom med alle de gode eller rørende historiene der Tjøme gjorde en forskjell!

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...