Jump to content

Erfaringer med Viksund 340 st cruz HT


Elmer

Recommended Posts

Hei, båtfolk! ?

Jeg er totalt finnofil, og ser daglig bl.a. etter bakveggbåter som kan være aktuelle når en gang vår kjære Shanty skal byttes ut.

 

Har sett en annonse på en Viksund 340 st cruz med hardtop, og synes den virker til å ha mye bra ved seg. ?

 

Er det noen her som har erfaring med denne båttypen?

Redigert av Elmer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Har ikke erfaring med hardtop versjonen. Men har sjøl en 340 St.cruz med fly, som vi kjøpte i 2015. Har ikke angret et sekund :thumbsup:

Store gode lugarer, og ikke minst et stort bad med eget dusjkabinett. 
Den har stor vanntank og reltavit stor septik for båter i den størrelsen.
Godt isolert, så båtsessongen vår varer året rundt. Har hatt 5 overnattinger allerede i år. Samtlige i minus grader:smiley:  

 

Vi så b.a. på Skorgenes 330, Galeon 330, Riviera. Men valget falt på Viksunden

Redigert av k1mbo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei. :smiley:

Takk for tilbakemelding. Det du nevner om lugarer og toalett er to av tingene som har facinert meg også. Ikke mange på den størrelsen som har seng av den typen i baugen. 

Hvordan oppleves størrelsen på akterdekket? Stjeler de to oppbevaringsrommene på hver side akter mye plass?

Link to post
Share on other sites

Du er inne på det som nok er det eneste minuset, størrelsen på akterdekket. Det er litt snaut. På feks en Skorgenes 330 er det ca 30 cm lenger, målt fra skyvedør til  midt på buet vegg mot badeplattform. Skorgenes'en er 335 cm bred mens Viksund er 350, men likevel føles akterdekket på Skorgenes'en mye romsligere. Trolig fordi den også har stigen opp på fly mer intregrert i bakveggen, selvfølgelig er ikke det noe spørsmål på en HT båt. Hos meg føles akterdekket litt snaut, men det veier opp med plassen oppe...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Det ser helt klart positivt ut med lugarene og toalettet/dusjløsningen. ? Akterdekket er jo et svært viktig område på slike båter-det er jo der en helst sitter-, men får man plassvtil 4-5 stk trenger man jo ikke mer. Kunne absolutt tenke meg å kikke oppi en slik båt for å få et inntrykk. Når lommeboken tillater det, er den absolutt på lista over aktuelle. ? Holder båten god vestlandsstandard hva sjøegenskaper gjelder?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg var ute etter den artikkelen selv og sendte e-post til Båtmagasinet om jeg kunne få bestille det bladet fra dem (mot betaling) siden det ikke lenger var I hyllene. I retur fikk jeg den konkrete artikkelen i pdf tilsendt gratis og ønske om en fin dag. Veldig trivelig. Så jeg kan gjerne sende deg den. Bare send meg epost på pm. :)

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...