Jump to content

Årsavgift Rssr kr100?


Tallisman

Recommended Posts

Anngående årsavgiften til redningselskapet så står det att prisen for en båt er 100kr og for øvrige båter 50kr lurer på hvorfor redningselskapet sender ut ferdig utfylte giroer pålydende 150 .Tar di det som en selvfølge att alle har 2 Båter .er det noen som har en fornuftig forklaring på dette . Det er synd og si det men mister merog mer sansen for dette selskapet.

Link to post
Share on other sites

ja, sålenge man har papirene i orden så.

Morsomt er det at man ved overflytting har automatisk " amnesti" for videre registrering, mens man ved " nyregistrering" i utgangspunktet må dokumentere eierskap tilbake til istiden. Veldig morsomt ettersom de samme RSSR folka VET dette er helt umulig ( papirene fra det gamle registeret er " makulert "og ikke lengre tilgjengelig.

 

Mao- tar jeg av en eller annen grunn bort registreringen fra Jokeren, er det ikke lengre mulig å "påskilte" den om noen skulle ønske dette av en eller annen grunn...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg krangler fremdeles med registeret om to båter jeg ikke har eid de siste årene,

så dere slipper faktisk lett unna :wink:

Jeg håpet og trodde at dette var unnagjort i fjor, men i følge NSSR har jeg tydeligvis

fremdeles skipsrederstatus med en hel flåte på vannet.

Jeg skal pleie tålmodigheten gjennom helgen og manne meg opp til en høflig

telefon til registeret på mandag... nok en gang :crazy:

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Trøste og bære for en røregjeng som har overtatt det registeret.

Jeg solgte båte min i høst og hadde et forferdelig spetakkel for at ny eier skulle få registrert pga motorbytte måtte kvitering fra første eier av motor og fremmover fremlegges. Men når endelig det ser ut til å ordne seg, ja da får likevel jeg regning for årsavgift på båten jeg solgte. :crazy::nonod: Det selskapet har mye og rydde opp i. Her er det sikkert en jobb til "GERD LI VALLA" :lol::lol::smash:

Link to post
Share on other sites

Når NSSR overtok registeret fikk også vi tilsendt registrering for en båt som var solgt.

Er imidlertid blandt de heldige, i år kom giroen pålydende kr 100,-.

For vårt vedkommende løste dette seg greit, men det er tydlig at mange har fått problemer

etter at NSSR overtok.

Redigert av GOE (see edit history)

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

problemer

etter at NSSR overtok.

Men for en del er jeg nok overbevist om at disse problemene er nedarvet fra det tidligere register.

 

Jeg hadde som skrevet før, 3 båter i det gamle register i TAD. Solgte en, sa ifra, fikk ikke noe tilbakemelding, purret, hørte ingenting. Da ante jeg ugler i mosen og tok anledning ved overgang til NSSR å IKKE være med på flyttelasset. Kostet meg kr 300 men har i allefall litt mer fred å ro nå

Link to post
Share on other sites

Jeg vil nok vurdere å bytte ut NSSR med Securemark, som chip-merker båtene via en lakk som sprøytes diverse steder i båt og motor. De fleste forsikringsselskaper godkjenner nå Securemark som registrering og de foretrekker denne i tyverisammenheng.

 

NSSR-registerets oblat er jo bare å ta av med varmluft og polish, og i tillegg er det ikke obligatorisk krav om registrering.

Derfor er det heller ingen som reagerer på en uregistrert båt som kan være stjålet og nummeret fjernet.

 

Securemark er noe dyrere å etablere, men har ingen årsavgift, men jeg stoler ikke på at NSSR vil holde årsavgiften på 100-lappen særlig lenge, så dette går antagelig opp-i-opp i løpet av noen få år.

 

Dette handler forøvrig ikke om penger og jeg ser jo absolutt hensikten ved å støtte NSSR (er medlem), men å bidra til å opprettholde dette tilsynelatende kaotiske registeret ser jeg liten hensikt med.

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Securemark er noe dyrere å etablere, men har ingen årsavgift, men jeg stoler ikke på at NSSR vil holde årsavgiften på 100-lappen særlig lenge, så dette går antagelig opp-i-opp i løpet av noen få år.

 

Og Securmark kommer aldri til å øke sine avgifter?

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Trøste og bære for en røregjeng som har overtatt det registeret.

Jeg solgte båte min i høst og hadde et forferdelig spetakkel for at ny eier skulle få registrert pga motorbytte måtte kvitering fra første eier av motor og fremmover fremlegges. Men når endelig det ser ut til å ordne seg, ja da får likevel jeg regning for årsavgift på båten jeg solgte. :crazy::nonod: Det selskapet har mye og rydde opp i. Her er det sikkert en jobb til "GERD LI VALLA" :lol::lol::smash:

 

Nøyaktig det samme skjedde meg. Solgte i våres Viksunden min, hvor motor var bytta fra Perkins til Volvo Penta. For at han jeg solgte båten til skulle få registrert den, så holdt det ikke med kvittering for motoren (som var 9 år gammel) fra et anerkjent VP-verksted! Neida, verkstedet måtte jaggu få dokumentasjon fra han som de hadde kjøpt motoren av. Og det tok sin tid...

 

Og idag lå det innbetalingsgiro i posten, hvor RSSR krever meg for avgift også for båten som er solgt. Hvordan klarer de å operere med et register der samme båt kan være registrert med to forskjellige eiere? Ikke at det er et stort problem for meg at dette skjer, men det kan da umulig være så vanskelig å lage et system som utelukker dette...?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...