Jump to content

Hvor kan jeg få kjøpt sirkulasjonpumpe til md 21 b.


joseph

Recommended Posts

Hei

 

Vet du om dette er samme pumpen som til md 32? .

Jeg tror dette er akuratt samme motoren bare 2 sylinderer "Lenger"

isåfall har jeg en vann pumpe liggende, sjekk også om du har lekkasje fra sjøvanns pumpen da dette er vanelig på disse motorene.

Jeg har også pakningsett til denne pumpen.

 

Pris for begge er 1200.-

 

SES_71

Link to post
Share on other sites

Ser ut til at det er samme pumpen

 

Som noen kanskje husker, har  jeg slitt med å få tak i ferskvannspumpe til min MD32.

Spesiell takk til Pirus som skaffet frem navn og telefon til: Leif Karlsson, i Gøteborg,

tlf +46 31 24 69 63, fax nr +46 31 24 97 84. Han holder til på fergekaia, og han hadde

repsett til pumpa til sek 3500,-. Han var også villig til å møte meg på halvveien, fordi det

var greiere enn å sende/fortolle varer til Norge. En hyggelig fyr som hadde det meste til

Volvo. Så etter et halvt år var jeg endelig i mål. Litt dyrt, men pumpe måtte jeg jo ha.

Men jeg visste at lillebroren, MD21, også satt i Peugeot 504. Dro avgårde med pumpehus

og hele sullamitten til B. O. Steen i Parkveien i Oslo. Traff en ung kar som var velvilligheten

selv. Han fant frem til en pumpe med feil hus, men  impelleren så riktig ut, pris 1850 kr. Sendte meg videre til Karihaugen, samme service der. De finner 2 varianter og bestiller begge fra hovedlageret. 2 dager senere sitter jeg med begge to og kan måle i fred og ro. Den til 1850 passet best.+ to standard  SKF lagre kr 198,-, idag er pumpa ferdig reparert. Om noen dager sitter den på plass.

Andre hjelpsomme, Kings Diesel mente å ha en, sender fax, den ligner, men er da så tidlig i prosessen at jeg fremdeles regner med å finne riktig pumpe. Jahre Motor hjelper meg med å få av impelleren på 504 pumpa.

Hva med Volvoverksteder?? Jeg skal ikke nevne navn, men jeg har forsøkt de fleste fra Kolbotn til Asker.

Greie nok folk, men det finnes ikke delenummer på pumpa lenger, beklager vi kan ikke hjelpe deg. Ingen av dem gjorde noe forsøk på å finne ut om det kunne være en slenger et eller annet sted. Dette drev jeg med i vinter, og ikke nå like før høysesong. Volvo Norge kunne heller ikke hjelpe meg, men en hyggelig kar der kopierte opp verkstedshåndboka til meg. Det  må sies å være god service.

Uansett, ting er i boks, og på mandag skal skipet ut. Gleder meg som en unge. Men den dagen jeg skal bytte motorer, spørs det om det blir Volvo. Selvom de har verksted på annenhvert nes.  

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...