Jump to content

Små sprekker i 2år gammel Viksund 430, hva gjør jeg?


mks1001

Recommended Posts

Hei, holder på å gjøre klar båten vår, Viksund 430 Bowrider fra 2007, så vi kan få den på sjøen.

 

Da fant vi ut at det er noen små sprekker i den, både bak ved motoren, og noen steder på siden.

 

 

Sprekkene bak ved motoren (9,9/15 Tohatsu, 25 hk er max)

 

21062009371.jpg

 

 

Sprekker langs siden

 

21062009372.jpg

 

 

 

 

Det jeg lurer på er egentlig hva som kan gjøres. Er det en reklamasjonssak, ettersom om den kun er to år gammel? Eller er dette enkelt å fikse?

 

Mvh Mks1001, takk for all hjelp.

Link to post
Share on other sites

Hadde en Askeladden 475 2008mod,der var det likedan sprekker rundt styrbord hjørne bak,snakket med forhandler, det var bare å komme med båten med en gang eller di kunne utbedre det ved service etter sesongslutt,sprekken skyldes antageligvis spenninger etter montering mellom ytter og inner skrog var beskjeden jeg fikk. Hvordan dette kan utbedres uten att det blir synlig vet jeg ikke.

Link to post
Share on other sites

Er det noen slags "lakkgaranti" eller rettere sakt gel/topcoate garanti på nye båter!!???

Og hva gjør man hvis man har kjøpt 1 år gammel båt og forhandleren holder til langt vekke??? Hvem går man til for å få sjekket sprekkene? Må man til forhandleren der båten ble kjøp ny??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...