Jump to content

da begynner glen l båten å bli ferdig!


kent!!

Recommended Posts

Da er det mest montering av styring og diverse småting som gjenstår før en etterlengta prøvetur :cheers:

vet at det er fler som bygger glen l båter her , så det hadde jo vært gøy å møtes med båtene en gang. som for eks på risør trebåtfestival som honduras nevnte tidligere. slenger ut noen bilder av skuta :smiley:

cimg0655.jpg

cimg0659.jpg

cimg0664.jpg

cimg0671............jpg

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Kent, dette var bare dritlekkert. Alle som bygger trebåt har fortjent retten til å skryte hemningsløst av egen båt, og her trenger du ikke være beskjeden :yesnod:

 

Ser du har åpnet opp mellom cockpitene i forhold til originaltegningene. Er dette alternativet beskrevet der, eller har du funnet en egen løsning. Regner med du da skal ha 2+3 sitteplasser. Er en meget fornuftig løsning og jeg ville selv ha valgt dette hvis jeg skulle bygd en ZIP.

 

Hva slags maling/lakk har du brukt på det hvite innvendig?

 

Har du nata med hvit epoxy, eller brukt noe annet?

 

Skal du ha vindskjerm? hvis du ikke har fått tak i dette enda har jeg ett par adresser du kan få.

 

Igjen, dette var nydelig utført :flag:

 

Kan du ikke legge inn (en god del) bilder fra byggeprosessen også. Nyter bilder av byggeprosessen :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

TAKK for alle de gode tilbakemeldingene her. det gjør det virkelig gøy å bygge båt :smiley: For dere som har lyst til å bygge en sjølv ( barrelback for eks)så er det jo bare å begynne. Det er en kjempe fin hobby når man har tid. Og da har jo man en båt ingen andre har,å det er jo veldig morro.

Materialer får man jo kjøpt nesten over alt,men de har mye av det en trenger på oslo finerfabrikk.epoxy selges på de fleste båtbutikker,da det er best å bruke(syns jeg)

jeg har brukt epoxy til å lime sammen,nata dekket, og som overflatebehandling.(egen herder til overflatebehandling) Den hvite malingen inni er av merket epifanes. klar lakken utenpå heter stoppani, og selges av dolvik båtbyggeri. vindskjerm har jeg kjøpt men har ikke fått krommet den enda.

Åpningen mellom cockpitene trur jeg var nevt i tegningene ,men det sto ingen mål osv. Gikk greit å måle opp selv, og syns det var en grei løsning.

Har ikke så mange bilder fra byggingen, men noen.

Takk igjen for alle tilbakemeldingene :flag:

cimg0082.jpg

cimg0083.jpg

cimg0174.jpg

cimg0219.jpg

cimg0336.jpg

dsc00032.jpg

dsc00096.jpg

dsc00108.jpg

dsc00112.jpg

dsc00114.jpg

dsc00117.jpg

dsc00119.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...