Jump to content

Tegninger av nye Viksund 320!


bjoris

Recommended Posts

Viksund 320

 

Ja, dette ser lovende ut. Ikke overraskende er bølgekniven borte og linjene er jo litt Skorgenes spør du meg. Prisen var dog ikke lovende i det hele tatt, men det koster vel å være kar ja... Ellers er jo høyden ekstrem sett fra tegningen...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Syns nå det var tøff jeg, men litt lik Skorgenes som sagt. Antar de også vil kunne levere HARDTOPP. På søndag så jeg en 340 med hardtopp og den er jo mye penere enn 340 Fly, men tror jeg ville valgt med fly om jeg kjøpte da det må være deilig å sitte på toppen i godt være og også praktisk når du går inn i grunt farvann...

 

Ser at båten er like bred som dagens 340 og 360, ergo blir det bredt og høyt... spennende å høre om dette blir like bra i sjøen som f.eks 360 som har et sunt forhold mellom bredde og lengde...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Det mest idiotiske med den båten, bortsett fra overbygget, må jo være prisen.

For den summen kan man få en Bavaria 42. Sånn omtrent.

Litt tøft å få en Bav 42 opp i 30 knop samtidig som du sitter varmt og godt inne der alle kan se ut, samme om det måtte være regn og minusgrader... Men tar poenget ditt, hadde hatt seilbåt selv om det ikke var for at resten av fam absolutt ikke er enig...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke at dere syns den ser så stygg ut. Sjekk springet i båten da! Tror dette blir en knallflott båt, men syns det er for høy, men det KAN jo være at treningen ikke har helt riktige proposjoner...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Viksund_320.jpg

 

To stoooore problemer med kolliderende design-elementer her:

 

1) Viksund forsøker å kopiere Azimut sine haifinne-formete sideruter, med heller elendig resultat.

 

2) Viksund forsøker å gi avslutningen på flyvebrigden en Skorgenes-schwung

 

Begge deler er totalt mislykket.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Dristige linjer!!! Er det kanskje dette som kalles innovativt?

 

Støgge båter har slått an før, når det værste sjokket har gitt seg og man blir vant med linjene!

 

Tenker spesielt på Viknes 770, mange rynket på nesa da den kom på markedet.

Kanskje den mest etterspurte båten på markedet idag?

 

Synes imidlertid Viksund 340 er ett særdeles vakkert skue!!

 

Hadde man blindt fulgt mottoet "never change a winning team", hadde vel Colin Archer fyllt opp de fleste marinaer også idag!!!

 

Gi den en sjanse, det fortjener Viksund!

Link to post
Share on other sites

Det er ikke mange som liker at vante ting blir forandret.

 

Husker hvor mange som skrek da Volvo i 75 kom med sin nye front, og ikke minst når ford sierra kom. :discuss:

 

Ta en titt på den nye Fjord 39, hva syns dere om den ?

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Det er noe som ikke stemmer her... noe galt med alle vinduene etter min mening... jeg vil ikke påstå at den er pen.... men spennende er den jo....

 

Når det gjelder avsporinge til en Ford som kom 83, så er den fortsatt grusomt stygg... Det har den alltid vært..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

en Ford som kom 83, så er den fortsatt grusomt stygg

Smaken er som baken -- noen syntes og synes fortsatt at Ford SiRæva var en flott bil. Forut for sin tid var den i alle fall.

 

Problemet med Viksund-designet, se # 16, er at overbygget/styrehuset bryter så totalt med absolutt alle linjer i skroget. Det passer bare ikke sammen. Juster toppen/FB ned og frem et stykke, så blir det straks bedre vil jeg tro.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...