ter-av Svart 16.November.2006 Del på Facebook Svart 16.November.2006 Det må være på grunn av dorullholderen som Båtmagasinet klaget på! ter-av (som ikke skal selge sin 340) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 16.November.2006 Del på Facebook Svart 16.November.2006 Ja, det var det jeg tenkte på. Det var vel snakk om noe med svingegenskaper også. Men det burde det gå an og rette opp. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Svart 16.November.2006 Del på Facebook Svart 16.November.2006 Ja, det var det jeg tenkte på. Det var vel snakk om noe med svingegenskaper også. Hvor vanskelig kan det være å lage en svingbar dorullholder? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ter-av Svart 16.November.2006 Del på Facebook Svart 16.November.2006 (redigert) Det med svingegenskaper hadde de gjort noe med allerede da bladet kom i trykken, sa Viksund da jeg handlet. Har selv ikke merket noe til det Båtmagasinet skrev om at det var stor forskjell på å ta ror mot babord og styrbord. ter-av Redigert 16.November.2006 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Svart 17.November.2006 Del på Facebook Svart 17.November.2006 Forskjellen er fremdeles stor. Tar du roret mot styrbord, så svinger båten mot styrbord. Tar du roret mot babord, så svinger båten mot babord. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Eline Svart 17.November.2006 Del på Facebook Svart 17.November.2006 Vi vurderte også lenge å selge vår 340 2006 modell, nettopp pga. dorullholderen, men har etter nøye overveining bestemt oss for å beholde den "noen" sesonger til - særlig nå som vi fortsatt har råd til diesel... Kan heller bruke pengene vi sparer der på ny dorullholder, ikke sant, Ter-av? Tror beint fram vi må en tur på sjøen i helga og feire seieren! Ha en super helg! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ter-av Svart 17.November.2006 Del på Facebook Svart 17.November.2006 Jepp! Nå ble nok Viksund litt fornærmet over det der med dorull-holderen, så den var skiftet allerede før vårt byggenummer. Men det er nok å bruke "diesel-kronene" i. Rente-bøtta for eksempel. Har sagt det før, men gudbedre så heldige dere er som kan ha båtsesong året rundt! Ha en flott båthelg. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post Share on other sites More sharing options...
nimbuster Svart 17.November.2006 Del på Facebook Svart 17.November.2006 Det er vel ikke unaturlig at det en periode, som nå i høst er mange Viksund 340 tilsalgs (les 5-6). Det kan jo være tilfeldig? Skjønt, de er jo så godt som nye alle sammen. Det har vi perioder vært mange Skilsø 33 tilsalgs også. Begge disse båtene går jo for å være volumbåter, og da er det vel ikke til å komme fra at det kan være flere tilsalgs samtidig. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Svart 12.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 (redigert) Så var Viksund 320 kommet på vannet (og tatt opp igjen). Det har vært jevnlig oppdatering med bilder etter hvert som byggingen har gått fremover, jeg syns det har vært morro å følge byggingen og spesielt morro å se bildene av båten på sjøen (selv om jeg har kommet ut av skapet og bekjent min tilbøyelighet for seilbåter)... Det er jo klart at båten er høy og litt bollete, men jeg syns nå den er tøff fortsatt... Er det noen som har byttet mening? Det var jo sterke utsagn om at dette så ille ut på de første tegninene som var utg.pkt for denne tråden... Kunne vært morro å høre... VIKSUND 320 PÅ VANNET... Redigert 12.Mars.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 12.Mars.2007 Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 Synes båten er høy og smal som en kommenterer. Vinden må ta godt tak i denne båten. Lurer litt på hvor store sengene er med 2 midtlugarer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bjoris Svart 12.Mars.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2007 (redigert) Båten er nok det motsatte av smal med 3.50 på 32 fot er det nok på grensen til å være for bred og dermed har de også dratt til i høyden. Blir nok blant de absolutt største 32 foteren på markedet... Viksund har solgt 25 stk usett, det forteller litt om posisjonen deres i enkelte kretser... Imponerende og spesielt siden det er snakk om noe helt nytt, ikke facelift.... Jeg har nå en "ting" for Viksund, men er det bare meg som syns denne båten ser bra ut? Det som også imponerer er at du lett kan se igjen elementer fra 340en selv om båten er helt ny, det er jo slik det gjøres i bilbransjen... Vel, nok skryt. Jeg jobber så absolutt ikke for Viksund og jeg skal ha seilbåt neste gang så... Redigert 12.Mars.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post Share on other sites More sharing options...
lano2 Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 Stilig båt. Jeg tror Viksund kommer til å selge masse av denne, selv om jeg sverger til seilbåt jeg også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LarsLarsere Svart 13.Mars.2007 Del på Facebook Svart 13.Mars.2007 huff, den var ikke pen! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bwh Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Så båten på Lillestrøm, og ble noe skuffet over noen av løsningene. Prototypen bar preg av at det hadde vært travelt med å få den ferdig til messa(forhåpentligvis), og håper de retter på en del "enkle" løsninger på finish. Ble også skuffet over trappen til fly, for høye opptrinn og kantete design. Sitér dette innlegget Ingen for stor eller for liten det er trivselen som bestemmer. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.