Al-Tec Startet 1.November.2006 Link til dette innlegget Startet 1.November.2006 (redigert) I går kom den første snøen på Østlandet, og i dag har det vært kuldegrader hele dagen! Jeg falt derfor for fristelsen å vise noen bilder fra sommeren 2006, håper de varmer litt! Reiersbukta på Hvaler. Strømtangen i bakgrunnen Oppover "Sekken" Nord-Koster kan skimtes der ute! En rolig kveld i gjestehavna på Slemmestad Lysene fra Drøbak sees forut. Vi sikter på åpningen i Jeteen. Prøver fiskelykken nord for Oscars Borg. Nok en herlig kveld.... Det brygger opp til uvær, bildet er tatt fra Bergholmen mot Drøbak. Bildet er tatt fra Bergholmen mot Sætre Redigert 1.November.2006 av Jon_P (see edit history) Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
silentia Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Sukk.... Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 (redigert) God idè! Tenkte akkurat på det samme, men du kom meg i forkjøpet. Her er noen flere gode visuelle minner: Bragdøya 9. mai. En fantastisk start på sesongen med sommertemperatur og blikkstille i begynnelsen av mai. Nok en fin dag i Søgne-skjærgården ved Aalo Merdø er et eldorado som har alt fra rullestein, sandstrender og gammel sjarmerende bebyggelse Sandvikene er en perle på Flostahalvøya øst for Arendal. dette var en av mange fløyeskvelder En tidlig morgen i Langebøkilen ved Valle. Blikkstille! Kan det bli bedre? En sen kveld ved Staksholmene i Blindleia Redigert 1.November.2006 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Ja vi må nok vente noen måneder nå før neste båttur Det skulle gått an å gå i dvale frem til April Her et bilde i fra Ekevika på Singløya i Skjeberg tatt i September Håper vi får like fin Sommer eller enda bedre til neste år Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.November.2006 Link til dette innlegget Svart 1.November.2006 Å rusle bryggelangs langs Hølenselva er balsam for sjelen. Vivian tester badevannet. Denne sommeren var en drøm for de som liker det våte element. Hildur og Kåre koser seg på akterdekket på deres flotte Nord West. Nikita (Paul), en god venn fra Bærum. Men han pressiserer at han er Jelya-gutt så god som noen annen! Hortenstreffet ble en suksess. Neste år blir det tredje traffet på Eiken ved Horten. Det finnes mange flotte plasser å fortøye i Indre Oslofjord. Her med gode båtvenner på Borøya utenfor sandvika. Horten er vår favoritthavn sammen med Sandspollen. her fra en av de deilige sommerdagene i gjesthavna. Rossø en av mange perler på vår vei. Idyll på Resø. Høsten trenger seg på og man kan velge og vrake på øverste hylle. Her fra Dragsund på Håøya. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Patnyg Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Flotte bilder.. Gleder meg allerede til neste sommer.. Må slite litt med snømåking rundt båt og slike ting. så skal vi nok se snøen smelter bort igjen.. Selvom vinter også er koselig.. Håper flere legger ut sommerbilder.. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 2.November.2006 Link til dette innlegget Svart 2.November.2006 Legger ved noen sommerminner jeg også..! Borøya Drøbaksundet Evjesund Langåra Christian Radich Sitér dette innlegget Link to post
silentia Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Her er et par bilder fra vår ferie og besøk i 2 flotte naturhavner: Vestre Bustein Valøyene Snart snur sola igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Satt og tittet på bilder i går kveld. Oppdagde da at der var ca 100 bilder som jeg ikke hadde sett på enda. Her er et lite knippe : Husker ikke hvor dette ble tatt, men fint var det :-) Dette er tatt underveis fra Jomfruland til Strømstad. En aldeles nydelig seilas hvor vi startet på natten. Dette er tatt på morgenkvisten, GEV her fra forumet har heist seil forut. Skuffelsen var stor når ikke Walter var på plass i Kjøkøysundet, men vi fikk da foreviget gamle-båten hans. Vi har i sommer loffet rundtomkring med GEV her fra forumet. Legger ut bildet av båten han kjøpte i år. Aldeles nydelig båt (går bare så altfor sent ). Til slutt legger jeg ut skrytebilde av båten vår. Dette bildet ble tatt første helg etter skolestart. Det virker som om folk kutter ut det meste av båtliv bare det såvidt blir høst på kalenderen. Vi lå alene her hele angjeldende helg. Dette på en plass som overhode ikke går å ligge på sommeren (såfremt man ikke elsker å humpe i bølgene fra forbipasserende båter). Noen som klarer å gjette hvor vi ligger her ? Jeg skal se om jeg kan få lagt ut flere bilder senere......... Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Ekevika på Singleøya. Hjææææælp her vrimlær det av mygg. Det surrær hele tida og ikke fred å få... Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 3.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Siden jeg startet denne tråden så tillater jeg meg å være litt morsom... Snart er det sånn igjen THEJO under vinterpresenningen vinteren 2005/2006 Indre del av Vindfangerbukta i Drøbak sett mot opplgsplassen Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Javi Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Siden jeg startet denne tråden så tillater jeg meg å være litt morsom...Snart er det sånn igjen Neineineinei!! Det er jo snart vår og båtpuss! Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 3.November.2006 Link til dette innlegget Svart 3.November.2006 Masse gode og fine sommerminner her Selv om vinteren setter inn for fult og julen nermer seg med stormskritt, er det bare å kikke på bildene for sommeren. Det har mildt sagt vært en fabelaktig sommer og sensommer/høst! Håper vi får en like flott båtsessong 2007 Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
vanntrivsel Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Her et bilde fra havgapet. Månen lyser og kvelden er varm og god. Praten går livlig rundt bålet og historien sitter løst. Det er sent på natt og forsatt skumring. Vinden har roet seg, som den som regel gjør når det er høytrykk. Her ser vi utover Kosterfjorden og Tisler til høyre. Vindmeldingen var 0-3 sek/m. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Helt herlig å se disse bildene. Drømmer om en ny sesong og har allerede begynt å legge noen planer. Inntil dette får en jo leve på gode gamle minner. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Vi hadde utrolig fint vær i ferien i år, og det bærer bildene preg av: Utenfor Grimstad, alle bildene er tatt fra samme posisjon, jeg bare snur meg litt mot høyre etterhvert, slik at jeg har dreid meg ca 180 grader til slutt. Det var bra med båter i området denne flotte dagen, selv om det ikke ser slik ut på de første bildene: Så er vi på Koster og koser oss i solnedgangen: Når solen har gått ned, snur vi oss rundt og nyter at en gul fin måne stiger opp fra horisonten og lyser om kapp med fyret på Ursholmen. En aldeles nydelig kveld som vi satt oppe leeenge.. : Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 (redigert) Ved Strømstad tidlig på sommeren 2006. Begge bildene er tatt med mobiltlf. Redigert 4.November.2006 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Ludde Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Hei Prin435 Flotte bilder, og takk for et par flotte dager ved Gluppö i sommer. Mvh Ludde, tidliger Unique 33 eier Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
roaldbj Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 For alle medlemmene av båptplassen som eier en Saga tar jeg med dette bildet fra Vestre Bådehavn i Aalborg i Danmark, hvor en stor del av en brygge er for Sagabåter. ode Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Av en eller annen grunn møtte vi i sommer flere svenske båter på vestkysten som ønsket å vise sitt eget opphavnsland..... Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Hei. Vi har det fint båtferie Dalslandskanal i år. At-le Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 4.November.2006 Link til dette innlegget Svart 4.November.2006 Noen sommerbilder fra en liten perle som vi hadde helt for oss selv midt i juli. Sier ikke hvor det er Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 (redigert) Du stikker innom Arholmen på Koster Geir Frode.. Lurer på om det ikke er du som sitter på øya der borte. Bildet mitt er tatt fra fyret som vises på bildet ditt Her er nærbilde av det gamle fyret som vises på bildet ditt. Redigert 5.November.2006 av havgaaaaapet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Du stikker innom Arholmen på Koster Geir Frode.. Lurer på om det ikke er du som sitter på øya der borte. He-he. Det er nok ikke meg som står der, nei. Hadde vi ligget på plass når du tok bilde, ville båten min vært synlig. Bilde mitt er tatt den 6. aug. 2006, kl 21 20. Dessuten er det ikke jeg som er med på bildet jeg viser, det er min samboer. Og i tillegg er jeg nok ikke på Arholmen heller, selv om den ikke er så langt unna .. Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 5.November.2006 Link til dette innlegget Svart 5.November.2006 Vi hadde utrolig fint vær i ferien i år, og det bærer bildene preg av:Utenfor Grimstad. Hei Ja her hadde dere det bra ... og utrolig at dere kjente oss igjen der vi kom tøffende forbi med jolla vår. Tusen takk for en hyggelig prat i skumringstimen. Mannskapet på Quantum Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.