Jump to content

Forhandlere 'spammer' bruktbåtavdelingen på Finn


Kjetil1

Recommended Posts

Er det bare meg som irriterer meg over annonsene på Finn? Jeg tenker da på "Båt" seksjonen, der forhandlere "spammer" avdelingen for brukte båter med annonser for nye båter. Det finnes da egen avdeling for nye båter! Ser man på annonsene hver dag, står det kanskje 50 nye annonser pr dag, og så er 35 av dem forhandler annonser på nye båter, og disse annonsene dukker opp som nye med få dagers mellomrom. Og så har vi ei viss sjappe som slenger ut 4-5 nye annonser samme dag på "Brukte båter", der de ønsker å kjøpe båter. Det finnes jo en "Ønskes kjøpt" avdeling også! Men det virker som om Finn ikke legger merke til dette, eller ser det som nødvending å holde avdelingene ryddige, og i mellomtiden sitter jeg og irriterer meg :headbang: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Joda, den bruker jeg av og til... Når jeg er i dårlig humør og trenger å avreagere :wink::lol: , tar jeg annonsene for meg og klager ivei. Sender også avgårde noen mailer av og til, til bilselgere som gjerne annonserer 09-10 modeller av store dyre biler til feks 6990,-. Da spør jeg når det passer å hente bilen de selger for under 7000. Hvis de gidder å lage annonsen ordentlig, skal det stå månedlig beløp i salgssummen og hva bilen koster totalt. Når det ikke gjøres, må man jo bare anta at det er prisen som er annonsert som er totalsummen. Kall meg gjerne en kverulant, men når de som lever av å selge ting ikke gidder å sette seg inn i hvordan man skal lage annonser, og de som selger annonsene ikke gidder å holde orden, må de bare gjøre regning med at jeg finner dem når jeg har en dårlig dag :lol: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Irriterer meg grønn over dette også... Har ofte tilbydt kontant betaling, og sjølvsagt henting samme dag. Princess over 40fot til 1kr. Viser til paragraf 8 i regelverket til Finn.no. Og da er du pliktig å oppgi riktig pris. Har du ikkje eget forbehold om skrivefeil i annonsa då...så burde en kunne kjøre advokat. Bare for å få renska opp i markedet.

Alle leasingbiler som legges til salg med leasingsumm og! ....off.... skulle ha ny jobbebil til 15000 nå til nyttår. Bruker masse til på å gå igjennom 780 treff, når 520 av de er feil med vilje....

 

Menn Finn.no er flinke til å slette annonser når eg rapporterer synest eg. bv

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Slengte meg med på denne! :cheers:

 

Det er for dårlig av Finn. Det er rart at de ikke har større kontroll på dette.

Men er sannsynligvis fordi de tjener veldig godt på dette. Det er helt sikkert

betydelig flere søk på bruktbåter enn på nybåter. Personlig hadde jeg ikke tenkt

på Finn om jeg skulle handle meg en ny båt, bil eller hva nå det skulle være.

Finn er et bruktmarked med enorm trafikk, og det er klart dette er attraktivt

for forhandlere av nye varer også.

 

Men det holder uansett ikke - det er annonsert under feil kategori!

Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha!

 

Min prosjekttråd her på BP

Link to post
Share on other sites

Jeg har også blitt irritert over at nye båter legges ut under "brukte båter". Det blir en masse "forurensning" i søkeresultatene når man er på jakt etter brukt båt. For en stund siden skrev jeg til Finn hva jeg syntes om dette. Jeg foreslå at de tok en opprydding og innskjerping. Jeg foreslo også at søkene "nye" og "brukte" båter kunne slå sammen, og så kunne "ny" eller "brukt" vært et sekundært valg (avkryssing) i resultatsiden, eller under avansert søk. Fikk ikke noen tilbakemelding på dette.

 

En annen sak som er plagsomt på Finn, er at mange annonsører, gjerne dem som skal selge et litt ukurant eller lite kjent båtmerke, skriver i annonseteksten "Sammenlign med: Nidelv, Draco,.." og ei lang rekke med kjente båtmerker. Dette skriver de selvsagt for å få flere treff på annonsen, men jeg anser dette som forsøpling av søkeresultatene.

Link to post
Share on other sites

Hva med en 'Hall of shame' her på BP over forhandlere som misbruker Finn? (tråd som kan stå limt i tiden frem mot sesongstart)

 

Forslag til hva som kvalifiserer til deltagelse:

 

Nye produkter i brukt-avdelingen.

Ikke-reell pris.

Bevist forsøk på å kuppe søkefunksjonen ved å ta med ikke-relevante ord. (slik Sjørøveren beskriver, vet ikke om det også er firma som driver med dette eller om det er et privat-annonse fenomen).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...