Jump to content

Forhandlere 'spammer' bruktbåtavdelingen på Finn


Kjetil1

Recommended Posts

Sendte nettop denne mailen til Finn og de...

 

Hei.

 

Jeg ser at dere ikke bryr dere nevneverdig om egne regler ang hvordan annonser skal klassifiseres. Daglig flommer det over av forhandler annonser på nye båter under "Brukte båter. Jeg har sendt tips i noen dager men dere har tydeligvis maks tre tips om gangen, så min lille demonstrasjon har nok ikke hatt den effekt jeg håpet. Hvis dere ser her i denne tråden https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=65126 , ser dere at det ikke er kun jeg som er vrang. Det hadde vært meget bra om dere kom med et godt svar enten i tråden, eller til meg om hvorfor deres rutiner er som de er. Jeg trodde dere ønsket å lage en tjeneste som brukerene var fornøyd med, og etter flere henvendelser om regelbrudd og ønsker om forandringer, begynner jeg å tvile...

Min lille aksjon fortsetter nok i dag og, ser det er masse nye båter fra forhandlere under "Brukte båter" i dagens nye annonser.

Og saken om feil-annonsering gjelder ikke kun i båt-avdelingen. Det syndes grovt i bil-avdelingen også...

(Legger kopi av denne mailen i tråden.)

 

Hilsen

 

Kjetil S

 

 

Så får vi se om de ser seg bryet verdt å svare :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Jeg har irritert meg over det samme og sendte nettopp denne rapporten på ca 20 annonser på helt nye båter som er lagt ut fra forhandlere nå idag:

 

Dette er en ny båt som er "feilaktig" plassert blant bruktbåtene. Dette er fryktelig irriterende når det skjer om igjen og om igjen.

Her bør finn.no virkelig stramme inn, og praktisere reglene sine!

 

Det kommer kvittering fra finn.no for mottak av de tre første rapportene og så stanser det opp. Derfor sendte jeg fra flere forskjellige mailadresser - her skal "ondt med ondt fordrives" :headbang::headbang::headbang:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ser det ligger 525 annonser på finn.no under brukte båter der båten er 2010 modell. Svært mange av disse annonsene er ikke for en konkret båt men et kampanjetilbud på denne båttypen.

 

Enig, dette er irriterende. http://www.finn.no/finn/boat/used/result?nonewsearch

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Hva med en boikott av finn.no inntil de tar dette alvorlig?

 

I enkelte tilfeller er dialog bedre enn boikott. Med andre ord, spam Finn med innrapporteringer i en jevn strøm, og de vil innskjerpe dette overnfor sine annonsører. Finn har selv satt opp reglene, de må bare bli minnet om at de må brukes. Hvis ikke vil Finn bli overlesset med innrapporteringer som vil belaste systemet deres.

 

Kanskje Ingar kan lage en "Spam-generator"..... :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forhandlerne går vel der brukerne er...?

 

Vil heller si at båtselgere går der kjøperene er.

Finn.no har ved bla annet god merkedsføring fått en enormt sterk posisjon i norge.

Selv ville jeg ikke boikottet noen som helst ved salg av båt, da er det maks markedsføring som gjelder :wink:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Nå kom det en tilbakemelding på det som jeg nevnte i #29:

 

Hei,

og takk for tipsene. Vi vil be om en avklaring fra produktansvarlig når det gjelder disse annonsene, og håper at vi får gjort noe med problemstillingen i løpet av neste uke.

 

Med vennlig hilsen

Lars Vinden

FINN.no

 

Kundesenter

Tlf: 2286 4410

http://www.finn.no

 

Man - fre kl 08.00 - 22.00

Lørdag kl 10.00 - 14.00

Søndag kl 12.00 - 19.00

 

Kanskje har noen fått opp øynene :giggle::giggle:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

skal se dette ble et kjempetiltak :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Svarer her på innlegg i "Hall of shame" tråden, slik at den ikke blir en diskusjonstråd...

Jeg har også latt være å tipse Finn ang annonser som det står demobåt på. For disse er strengt tatt brukt. Men de som man kan velge farge på feks skrog er jo ganske så nye... Blir spennende å se om dette gir noen resultater... Forresten har jeg ikke fått noe svar fra Finn og de :wink: ennå, på den mailen jeg skrev til dem...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Tror du bare får sendt tre om gangen. Så da må du drøye en stund, før du sender avgårde tre nye. Det virker som om det holder med 15-20 min pause mellom hver sending :lol:...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Mail fra finn.no

 

Hei,

 

og takk for tipsene. Jeg kan opplyse at FINN.no har bestemt å endre utformingen av FINN båt, slik at kategorien for "Brukte båter" vil bli erstattet med en kategori for "Alle båter". Den nye kategorien vil inkludere både brukte og nye båter, men det vil bli mulighet til å filtrere på "brukte" og "nye" båter i søkene.

Det er i øyeblikket noe uvisst når denne endringen blir gjennomført, men det vil forhåpentligvis finne sted i løpet av våren. I mellomtiden er det besluttet at vi ikke skal fjerne evt. nye båter fra kategorien "Brukte båter".

 

Vi vil også ta en gjennomgang av "løftingsproblematikken", og se om vi kan begrense problemet med at enkelte forhandlere publiserer de samme annonsene med jevne mellomrom. Vi har hatt lignende utfordringer på FINN eiendom, men har her klart å begrense republiseringen ganske betraktelig ved en kombinasjon av tekniske tiltak og samarbeid med bransjen.

 

Vi håper du for øvrig er fornøyd med FINN.no som tjeneste, og hører gjerne fra deg igjen om du har andre henvendelser eller spørsmål til oss.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...