Jump to content

båtmessen i Lillestrøm


Ankermann

Recommended Posts

Drømmene har fått ny næring, huset er fullt av brosjyrer på tenkelige og utenkelige båter og utstyr, og planleggingen av årets sesong i full gang. Når vi i tillegg har fått beskjed om at vi får ut båten i slutten av april, kan ikke ting bli bedre. Bare vi får båtplass, da. Men vi er evige optimister og håper det ordner seg i år igjen.

 

Nå kan våren komme  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Neimen KOB da,- er dere ikke fornøyd med den flotte båten dere har? Noen blir nå aldri fornøyd :wink::lol:

 

Har dere ikke båtplass? Jeg synes så tydelig at du tidligere har fortalt at du har flott båtplass i Oslo,- Bestumkilen...??? Har denne bare vært på midlertidig fremleie? :rolleyes:

 

NB! Nå blir vel jeg førstestyrmann... (400 innlegg). Det er jo greit å bli oppgradert før ny båtsesong :lol:

Link to post
Share on other sites

Havnet på båtmessa på fredag ettermiddag, og jaggu fant jeg en båt som fristet meg mye mer enn hva som er sundt. Båten jeg tenker på er en Saga 29 HT, synes at dette må være det ypperste når det gjelder en "sommerbåt". Den er rett og slett lekker med et hav av plass både ute og inne...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Var ute etter en førstehjelpspakke, grab bag, nødraketter o.l., men de hadde for lite av det til at de ville selge det. Så det blir enten å kjøpe på nettet, eller kanskje Maritim på Slependen kommer opp med noen bra åpningstilbud til uken.Nå kan våren komme  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Førstehjelpsskrin selger Lidl til drøye 50-lappen. Godt ass. utvalg av innholdet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Neimen KOB da,- er dere ikke fornøyd med den flotte båten dere har? Noen blir nå aldri fornøyd  :wink:    :lol:

 

Har dere ikke båtplass? Jeg synes så tydelig at du tidligere har fortalt at du har flott båtplass i Oslo,- Bestumkilen...??? Har denne bare vært på midlertidig fremleie?  :rolleyes:

 

<{POST_SNAPBACK}>

Joda, vi er kjempefornøyd, og har ingen planer om bytte - det skulle bare mangle. Ikke har vi råd heller, om 3-fot syken skulle slå til igjen. Men - drømmene må liksom være der, da. De er helt gratis.

 

Og båtplass? Joda, vi har vært så heldige å ha båtplass i Bestumkilen hver sesong siden 2002. Men det er leieplass for sesongen organisert via båtforeningen, så en kan jo aldri være sikker. Til sesongen 2004 måtte vi opp i 4m plass, og slike er det ikke flust av. Men vi var heldige og fikk plass også da. For hvert år får vi mer ansiennitet, så gitt at antallet tilgjengelige 4m plasser for fremleie ikke går ned bør det gå greit. Men jeg tar ingen ting for gitt - er ydmyk optimist. :smiley:

 

PS. men du, Baltic bytter da båt rett som det er :wink:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Joda, vi er kjempefornøyd, og har ingen planer om bytte - det skulle bare mangle. Ikke har vi råd heller, om 3-fot syken skulle slå til igjen. Men - drømmene må liksom være der, da. De er helt gratis.

 

Og båtplass? Joda, vi har vært så heldige å ha båtplass i Bestumkilen hver sesong siden 2002. Men det er leieplass for sesongen organisert via båtforeningen, så en kan jo aldri være sikker. Til sesongen 2004 måtte vi opp i 4m plass, og slike er det ikke flust av. Men vi var heldige og fikk plass også da. For hvert år får vi mer ansiennitet, så gitt at antallet tilgjengelige 4m plasser for fremleie ikke går ned bør det gå greit. Men jeg tar ingen ting for gitt - er ydmyk optimist. :smiley:

 

PS. men du, Baltic bytter da båt rett som det er  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, du sier noe... :lol:

 

Men det er jo samme type, bare større motor :seeya:

Link to post
Share on other sites

Da ble det ca 50000 besøkende på messen mot 70000 forventet.

 

Båtsalget øker ikke, men stagnerer i beste fall iflg Aftenposten i dag.

 

Greit nok det.... .

<{POST_SNAPBACK}>

Antall besøkende på båtmessa trenger vel ikke å være synonymt med båtsalget :rolleyes:

 

Hvis båtsalget i år blir like formidabelt som i fjor,- ja da blir det jammen mange nye båter på fjorden!

 

Og det synes jeg er bare hyggelig :sailing:

 

Det er mange måter å lese statistikk på :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg snakket med noen av produsentene under mine besøk på messa, og min forståelse er at salget for flere av disse så langt ikke var så bra som forventet. Jeg tror dette er litt ulikt fordelt mellom merkene, og så sitter jeg igjen med et inntrykk av at seil relativt sett selger bedre enn motor (kanskje delvis pga. lavere pris for tilsvarende volum båt). Dette siste - seil kontra motor - er mer et inntrykk og ikke noe jeg har noe skikkelig belegg for.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Det er nok heller ikke vanlig at fabrikanter går ut med på båtmessen at de selger dårlig.

Det kommer nok stort sett frem etter at lavere salg har vedvart en stund.

De produsenter som er gamle i gamet er nok mer nøkterne i sin estimat enn nykommerne av f.eks importører vil jeg tro.

 

Nå er jo ikke 50000 besøkende lite, det var ikke det jeg prøvde å si.... .

 

Jeg tror nok personlig at det vil selges ganske mye båter i de nærmeste årene. Blir spennende å følge med... .

 

 

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Da ble det ca 50000 besøkende på messen mot 70000 forventet.

 

Båtsalget øker ikke, men stagnerer i beste fall iflg Aftenposten i dag.

 

Greit nok det.... .

<{POST_SNAPBACK}>

Og hva skjer hvis renta går opp 2 til 3 prosent poeng i løpet av 1 til 2 år? da er det samme leksa om igjen med sviktendes salg i båt og bil bransjen. Det har jo allerede vært forskjellige personer i nyhetsbildet med skremsel propeganda angående lånefesten.

 

RLWI

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 4 måneder senere...

Tar opp igjen denne tråden. Gleder meg fryktelig til denne messen, høyde punktet hver vinter. Er det mange av dere som skal? I år blir det en like bra messe som alltid, kansje bedre?

 

Jeg er så heldig at klassen min (jeg går fortsatt på skolen) er blitt ivitert til messen. En hel skoledag med båt titting, eneste kostnad er mat. Klarer nesten ikke vente!!! :flag::smiley::smiley:

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...