Fusebox Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 (redigert) På tide med en test! Bruke vannvarmer på varmtvannsbereder i uthavn, koble vannvarmeren direkte på ferskvannet og sirkulere gjennom varmtvannstanken. Jeg fant noen greier i garasjen, men hadde ingen varmtvannstank å bruke, så da tar man det man har, og samtidig lager litt gøy : Bilde 1 : Oppkobling av TTC med vannsirkulasjonspumpe, lader og batteri, samt et anker for å holde slangene nede i vannet (får de luft inn luft så brennes webastoen ganske snart i stykker). Bassenget ble kjøpt i går, på tilbud til 299,- hos Extra Leker (litt reklame der, kanskje ;-) Bilde 2 : Ankeret og litt strips holder slangene på plass Bilde 3 : 75Ah batteri, Ladac 10A lader, Webasto TTC og sirkulasjonspumpe Bilde 4 : Temperatur i bassenget kl. 09:45 i dag (og ute temperatur) Beklager litt dårlige bilder, men telefonen har blitt kokt og tørket i stekeovnen to ganger etter ufrivillig bading i sjøen, den andre omgangen koking med en teskje bakepulver pr. 0,5 liter (visstnok noe med ionebytte for å stoppe saltvannskader). Fungerer enn så lenge (1 uke) men mikrofonen er død. Oppdateringer følger med temperatur :-) Kl. 10:45 (1 time) : 13,3 grader 2 grader i timen, blir vel bra i ettermiddag en gang tenker jeg,,, men ikke så verst med tanke på at det er 1000 liter som varmes opp. Teknisk oppdatering angående Webastoen : Når jeg tenker meg om, tror jeg det sitter et ThermoTop-Z kontrollerkort i den. Den stoppet etter 1 time, men startet opp igjen av seg selv. Redigert 19.Juni.2013 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Kl. 11:55 : 15,9 grader Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Dette minnet fryktelig om noe jeg kunne gjort Webasto i garasjen med 110 meter sløyfe støpt ned i gulvet. ca 10 cm overstøp. Holder 25 grader fint med 20 blå ute. Ingen tvil om at dette er tingen i båt Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Fusebox Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Kl. 13:42 : 19,3 grader Snart testbading. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 24,6 grader nå. Så lenge har aldri den webastoen gått i ett før. Badings! Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Juni.2013 Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 En observasjon : Det snakkes iblant om en "rens" og "justering" av Webastoer, når de begynner å røyke litt eller på annen måte oppføre seg litt utidig. Mange sender den inn for CO justering. Etter nå 15-20 timers kjøring av garasje-"webasoten" så brenner den nå -helt- uten røyk. I starten så røyk den endel, men nå er den helt røykfri. Observasjonen, som sådan, tilsier at en langkjøring kan gjøre underverker for Webastoen, det være seg med ren lampeolje parafin eller med diesel, så blir den bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.