Jump to content

Motet har sviktet, hva gjør jeg med denne glassfiberskaden?


grawis

Recommended Posts

Jeg holdt det gående gjennom natten med støping, så det ble ikke noe UV-stråling, i hvert fall :-)

 

bilde

 

Har gjort unna første runde med fjerning av overflødig glassfiber med stikksag. Mulig jeg må hive inn litt ekstra polyester et par plasser, men tror ikke det er så kritisk, for området som får belastningen fra rekkestøtta ser rimelig okei ut. Må prøve å slipe ned resten og få hevet på topcoat før regnet kommer i morgen formiddag...

Link to post
Share on other sites

Vanlig spiralbor for stål går bra. Det kan være en fordel å slipe boret slik at du får litt større eggvinkel enn det som er standard, dette for at boret ikke skal "hugge" og dra seg ukontrollert inn i materialet.

 

Epoxy på polyester går bra :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vanlig spiralbor for stål går bra. Det kan være en fordel å slipe boret slik at du får litt større eggvinkel enn det som er standard, dette for at boret ikke skal "hugge" og dra seg ukontrollert inn i materialet.

 

Epoxy på polyester går bra :smiley:

Jeg har flatbor, funker det?....

 

Takk til alle som har øst av sine kunnskaper, forresten, jeg hadde geipa rimelig langt nede på knærne i går tidlig da jeg skulle begynne. Nå begynner det snart å ligne på noe dette, om det ikke blir direkte vakkert tror jeg i hvert fall det skal fungere :-)

 

bilde

 

Og i morra er det fram med 800 våtsandpapir så snart regnet kommer!

Link to post
Share on other sites

Jeg har flatbor, funker det?....

 

 

Og i morra er det fram med 800 våtsandpapir så snart regnet kommer!

 

Hvis du mener et vanlig trebor er jeg usikker, det har jeg aldri brukt på glassfiber. Vær imidlertid klar over at glasset er hardt, og tar godt på verktøyet. Trebor er av vanlig karbonstålkvalitet (ikke HSS, eller high speed steel) som metallborene, og tåler derfor mye mindre.

 

Jeg vil forøvrig anbefale deg å gå på med vesentlig grovere papir først, deretter trappe nedover med finere og finere papir. Jeg ville begynt med 40 papir og en litt stor pussekloss for å gjevne ut toppene. Pass på at du har sparklet så høyt at de dypeste gropene er høyere enn det opprinnelige nivået før skaden. Hvis ikke vi du få synlige søkk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...