Svaap Startet 24.Juni.2013 Del på Facebook Startet 24.Juni.2013 Hei, Båtprosjeket mitt mangler noe eik for å ikke gå i stampe. Trenger 1 stokk på ca 3 meter, miniumum diameter 35 x 40cm. Er det noen som kjenner til noen som kjenner til .... osv.?? Bor på sentrale østlandsområdet og henter innen rimelig avstand. Har egen sag. Hilsen Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
vivvi Svart 24.Juni.2013 Del på Facebook Svart 24.Juni.2013 Hør med Fange sag i Aremark. Han har hjulpet meg en del tidligere. Har greie priser også:) Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
S/Y Rainbow Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Løfter gjerne denne igjen, lyst å se fremgangen til Ole fortsette. Eller fikk du tak i Eik? Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
Svaap Svart 25.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Hei, Fikk treff på Fange sag i Aremark, men det er langt å reise for å så dra hjem igjen for saging, og så Fredrikstad... Hadde håpet å finne noe mer lokalt.. Takk for interessen Rainbow. Virker generelt som om det har blitt mindre interesse for slike prosjekter på båtplassen - kanskje forståelig nok, de trekker jo ut i tid.. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Jens_P Svart 25.Juni.2013 Del på Facebook Svart 25.Juni.2013 Har du vært innom denne siden? http://www.lauvtrebruk.no/ Fant leverandør her for en del år siden i Tønsberg-området når jeg trengte eik til motorfundament. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Havgap Svart 26.Juni.2013 Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 (redigert) Hei, kjæresten til datteren min har felt trær for noen han kjenner og har lengder opp til fem meter. Befinner seg i Asker. Interessant?? Redigert 26.Juni.2013 av Havgap (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 26.Juni.2013 Del på Facebook Svart 26.Juni.2013 Svært interessert jeg SVAAP, og sikkert mange med meg, imponerende arbeid du gjør. STÅ PÅ!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 - bare tilføyer siden jeg ikke sa det uttrykkelig, det er eik!. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Larvik 3 stykk store skal vekk Ring Reidar o bakkane Tlf 90172285/33125225 Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Takk for interessen Rainbow. Virker generelt som om det har blitt mindre interesse for slike prosjekter på båtplassen - kanskje forståelig nok, de trekker jo ut i tid.. Følger fremdeles med på prosjektene dine og at de trekker ut i tid er jo en av de tingene som er så imponerende, at man har tålmodighet til å holde på med slike prosjekter og samtidig utføre en så nøye og godt gjennomført jobb som du gjør. Svært interessert jeg SVAAP, og sikkert mange med meg, imponerende arbeid du gjør. STÅ PÅ!!!! Signerer denne! Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
Ludde30 Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Bifalles! Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
index Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Virker generelt som om det har blitt mindre interesse for slike prosjekter på båtplassen Langt i fra! Her følger vi med på den minste ting du gjør, vær du trygg! Så du må ikke finne på å trappe ned på rapporteringen, vi føler oss nærmest delaktige i prosjektet. Dog på en behagelig måte da, trenger bare sitte på PC'en og nikke bifallende til det flotte arbeidet som blir utført.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bøljan Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Trebåt er ekte vare. det er ikke tuppervare Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Har du vært innom denne siden? http://www.lauvtrebruk.no/ .................. Her har du en annen "sagbruksside": http://www.sag.no/?cID=1149&pID=998 ( Trodde igrunnen at jeg hadde funnet linken på en av "Svaap-sidene", så du har kanskje allerede sett over lista med sagbruk, men her er den i alle fall ) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 Wow! Hyggelig med tips på eik, og at jeg ikke har dysset dere i søvn med endeløse oppdateringer :-) Havgap: Har du informasjon om diameter på stokkene? Eventuelt pris? /Ole. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Framtia Svart 28.Juni.2013 Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 Ole, vi er mange som gleder oss stort over dine innlegg i hhv Svaap og Minde trådene! I skrivende stund har begge disse trådene ca 55.000 visninger hver, det er intet annet enn imponerende. Så vi ser frem til alle oppdateringer, store som små. Om det til tider er smått med respons tror jeg først og fremst indikerer at folk ikke vil "tynne ut" tråden med innlegg som ikke omhandler selve jobben. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Havgap Svart 28.Juni.2013 Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 Hei, nå har jeg ringt og fått oppgitt at ved rota er dia ca 60 - 65 cm. Og pris på m750/m3. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 30.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2013 Hei igjen Havgap. Stemmer det at an skal ha kr 750/m3??? Det er greit å vite at jeg ikke kjeder dere, Fremtida. Jeg har ikke noe problem med å forstå det i så fall - det blir jo veeeldig mye gjentakelse over samme tema... /Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Havgap Svart 30.Juni.2013 Del på Facebook Svart 30.Juni.2013 (redigert) Hei, ja det var det han sa, jeg aner ikke om det er mye eller lite.. ..?? Forresten - fikk du IMen fra meg, du kan jo ringe han! Redigert 30.Juni.2013 av Havgap (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 1.Juli.2013 Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Hei, nå har kjæresten til datteren vært og målt. Største stokker er på litt over 50 cm i diameter (52) og så er noen rett under 50 cm. Stokker på lengde = 500cm, og en på 400 cm. Ringer du ham er han sikkert greit å få gjort en avtale med ham! Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 1.Juli.2013 Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Kjære Svaap! Jeg ble oppriktig lei meg da jeg fikk se at du mener at trådene dine ikke har interesse. De er det første jeg ser etter, men jeg har ikke villet skrive i tråden, for det nivået du driver på er så himmelhøyt over hva jeg maker at jeg er redd for at det ville fungere som avsporing. Men den beskjedenheten må du ikke tolke som mangel på interesse. For min del er dine tråder de fineste siden Malaika. Siden du nå, idet minste indirekte, ber om tilbakemelding, er det tråder som er en glede å følge med på, enten det gjelder de lekre detaljene på Svvap eller det pågangspmotet du har vist med Minde. Jeg ber deg om ikke å stoppe å legge ut, gode prosjekttråder lærer en av, og så få en mot til selv å prøve seg. Stå på til begge båtene igjen kan seile! Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Hei Nero II. Jeg kommer til å fortsette å legge ut på strengene - tror kanskje jeg har blitt litt misforstått. Var bare en liten kommentar fra min side på at det er mindre aktivitet - men det har det jo vært fra min side også. Det var jo nærmest daglige innlegg fra min side tidligere, og dermed større kontinuitet. Det er en tosidighet og motivasjon for meg å poste på båtplassen. For det første så vil dette bli liggende som en beskrivelse av prosessen i lang tid, og det er i seg selv verdifullt. For det andre så er det veldig motivierende med folks engasjement her inne - mange gode råd blir gitt, og mange hyggelige tilbakemeldinger som holder motivasjonen i gang. Essensen av Båtplassen er jo nettopp lidenskap for maritime opplevelser - både på land og på vann. Ole Havgap. Jeg fikk IM'n din og skal ringe. Tusen takk! Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Våtbåt Svart 1.Juli.2013 Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Svaap, jeg har aldri kommentert tråden din, men jeg har lest og kikket på den 3 ganger!! Det jeg har lært er at kvalitet kommer ikke av selv - skal det se fint ut må man jobbe for det! Fortsett er du snill! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.