Jump to content

Status Østlandet-Sørlandet 2013

Jori

Recommended Posts

Ankom Kragerø i 13-tiden i dag. Skulle gått hit i går, men vi valgte å vente til det blåste litt mindre. Temmelig fullt da vi kom hit, men det er nok mulig å klemme inn noen båter til.

Vi ligger supert til helt nede i hjørnet ved badeplassen.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Ligget på motorbåt foreningen i Risør noen dager.

Ble noen ledige plasser når vi dro i dag.

Hvis noen drar innom denne uka så skryt av lua til havneværten ( ble kjøpt inn og merket ved besøket)

Redigert av Sitrin (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Vi gikk til Tvedestrand i dag. Det er vel ikke den mest besøkte gjestehavna på Sørlandet. Vi har aldri vært her på ferie, men jeg stoppet her en natt i 2008 i forbindelse med en hentetur.

God plass i havna her i kveld. Veldig fin temperatur!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Vi koser oss, Jori! Har hatt fantastisk vær helt siden vi forlot hjemmehavnen sist fredag. Litt regn var det i Kragerø i natt, men det plaget ikke oss. Bading flere ganger pr. dag!

Fra søndag skal det blåse opp litt igjen, så vi går trolig nordover i løpet av helgen. Vi har en uke til på tur, men det er sannsynlig at den vil foregå litt nærmere hjemmehavn.

Nordic Oceancraft ligger også her i Arendal, han går sammen med 3 andre båter. Hyggelig å ta en prat med folk fra båtplassen.

Hyggelig å hilse på deg, Jori. Har du kommet deg hjem? Vi kom hjem på lørdag, og havnet rett oppi leteaksjonen i Kragerø da vi skulle inn i Kreppa. Uhyggelig med RS, politibåter osv. Skulle hatt vimpel jeg også, men har ingen steder å henge den.

Da nærmer ferieturen seg en ende for vår del. Vi har ligget i Holmsbu siden onsdag, og nå går vi i 7 knop mot hjemmehavna i Drammen.

Vi har hatt to fantastiske uker, selv om vi ikke kom oss så langt sør som vi hadde planlagt. Det viktigste er å være i båten.

Da har vi lagt oss til på Stavern gjestehavn. Kom fra Tønsberg på fredag via Svenner fyr og inn til Langesund. Flott kjørevær og flatt vann da. Var i Langesund til søndag og fikk med oss nyhetene om 2 fiskere som fikk lynet i huet mens de fisket fra båt...

Idag var det tur fra Langesund til Helgeroa og fiskesuppe der. Så.... bar det utpå sjøen i store bølger inn til Nevlunghavn og så forbi Rakke og inn til Stavern. Første gang i sånt vær i Balticen vår. Fikk rista oss mye og famt ut at vi ikke har dieseldyr eller vann i tankene siden motoren gikk som ei klokke.

Kona min fra Nord-Norge koste seg. Oi-der kommer en stor bølge sa jeg. "Godværsbølge" sa hu. "Dette er godværsbølger i Nord-Norge" fortsatte hu..... "Eh-javel" sa jeg og fant ut at jeg skulle late som om dette var småbølger. Tøff kone iallefall og det var hu som kjørte mye av turen. Heia kjærringa!

Guest Avmønstret#

Har innlandskone som tok styringa over rakke når det bølget som værst i sommer da hun ellers blir noe sjøsyk. Hun har åpenbart god kontroll så i dårlig vær blir jeg byssegutt og navigatør samt havnelos :-)

Kanskje jeg får legge meg og sove på fordekket under overfarter en gang i fremtiden?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...