Jump to content

Status Østlandet-Sørlandet 2013


Jori

Recommended Posts

Key Freak, vi holder kontakt, vi møtes jo ett eller annet sted underveis så :smiley: .

I dag er jeg i Lillesand, var veldig stille og fin tur, blåser litt mer nå. Havnen her er full, men kommer og går båter hele tiden, hvertfall på dag og ettermiddag. Legger man seg på vent blir det ledig etter en stund. Ellers også markert mer båttrafikk mellom Arendal og Lillesand, hyggelig det, skaper atmosfære. Nå blir jeg liggende to eller tre døgn, før Blindleia skal gås tur-retur senest på mandag. Nå blir det sikkert litt stille fra meg, hyggelig om andre holder tråden i gang med info.

 

Jori.

Link to post
Share on other sites

Julie III, mye fine bilder.

Er på plass i Lillesand igjen. La igjen båten her i to dager og reiste til Farsund for å besøke noe slekt. Avtalte pass av båten med havnevaktene her, har fungert helt supert. Hyggelige unge menn som er havnevakter her i Lillesand. Havnen er veldig full, stort sett ligger mange nå longside 2 utenpå hverandre. Det er plass til flere på den måten, også her går noen få til inn. Blåst litt her i ettermiddag nordvestlig vind, så er litt usikker på om man merker så mye til det på sjøen? Land vil jo ta mye for akkurat her. I morgen er det Blindleia og deretter starter returen med overnatting i Grimstad.

Hvor går turen din i morgen da Julie? SAP, ligger i Kr.sand ennå?

Link to post
Share on other sites

Takk for det Jori :smiley:

Vi blir liggende her i Arendal 2 netter tror jeg, har problemer med kjøling. Blir kald ved rolig gange.... Deretter blir det Grimstad eller Lillesand. Har ikke bestemt oss enda :smiley:

Karma ligger fortøyd innerst på brygga her så jeg, så hun er ikke i Kristiansand lenger :smiley:

Redigert av Julie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Julie :-)Vi møttes 5 vennebåter i Arendal i dag som kom fra forskjellige retninger.

 

Gjelder det bare den ene motoren?Vi kan ta godt en kikk på termostatene dine om du vil?

 

 

Hei Jori. Gikk fra Mandal til Lillesand i går via Flekkerøya for å toppe tankene og så Blindleia.

 

Det var krøll på marinetraffic i området i går. Flere av båtene stod stille lenge. Så Submiss også stod stille.

 

Trykket man på tracket så man hvor ferden gikk. Skjedde det samme når jeg gikk vestover noen dager tidligere i samme området.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Nettopp kommet til sommerstemning på Jomfruland! Vindstille i havna og strålende sol. Båter kommer og går, så vi fikk raskt plass. Ole Paus har konsert så det blir vel litt liv i dag :smiley:

Det var ikke du som kom i tilnærmet halvplan forbi flytebryggene så kaffekopper skvatt og folk ropte? Det var flere snekker som vugget veldig, og selv hos oss med to tonn jern nederst veltet en kaffekopp. Vedkommende la seg omtrent der bildet ditt er tatt fra. Det var et par båteiere som ba havnevakta (som var på runden sin) om å vise vekk vedkommende, men det skjedde ikke.

 

Hvis det ikke var deg beklager jeg insinuasjonen. Hvis det var deg håper jeg du hadde en god grunn for å forårsake all ståheien blant båtene på flytebryggene.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Vi har gått fra Mellom Bolæren til Viksfjorden i dag. Vi gikk 3 båter i lag og hadde en flott tur sørover. Vi hadde egentlig tenkt å gå til Svenner men vi droppet det da det er spådd mye vind i morgen. Her vi ligger innerst i Viksfjorden, er det helt stille nå, og vi ligger fint i le for vest og sønna vind.

/per

Link to post
Share on other sites

Det var ikke du som kom i tilnærmet halvplan forbi flytebryggene så kaffekopper skvatt og folk ropte? Det var flere snekker som vugget veldig, og selv hos oss med to tonn jern nederst veltet en kaffekopp. Vedkommende la seg omtrent der bildet ditt er tatt fra. Det var et par båteiere som ba havnevakta (som var på runden sin) om å vise vekk vedkommende, men det skjedde ikke.

 

Hvis det ikke var deg beklager jeg insinuasjonen. Hvis det var deg håper jeg du hadde en god grunn for å forårsake all ståheien blant båtene på flytebryggene.

Hvilke flytebrygger? I gjestehavna?

Vi tøffet i rolig gange (ca 4-5kn) fra ca midten av renna og inn til bryggene så kan vel umulig har vært skylden i dette? Min bedre halvdel stod på dekk og hørte ingenting...

Vi sitter en gjeng å spiser inne i pollen nå. Snart tilbake :-)

Så det var tomt i båten :smiley: Da popper jeg innom i morgen. Blir tidlig kvelden her i dag :smiley:

Redigert av Julie III (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Julie :-)Vi møttes 5 vennebåter i Arendal i dag som kom fra forskjellige retninger.

 

Gjelder det bare den ene motoren?Vi kan ta godt en kikk på termostatene dine om du vil?

 

 

Hei Jori. Gikk fra Mandal til Lillesand i går via Flekkerøya for å toppe tankene og så Blindleia.

 

 

Jeg tenkte også på termostaten må ha hengt seg, satt seg fast eller er kaputt. Det som skjer står den åpen hele tide slipper den bare kaldt kjølevann kontinuerlig igjennom. Flott at SAP kan se på den for deg, Båtplassen kommer til nytte :smiley:. Blitt en veldig stille og fin kveld i Lillesand, men som på hele turen, blir litt kjølig i trekken når sola går ned.

Sitter med pc-en og en drink og kuler helt ned, kalesjen er åpen bak, får den bare være i natt. Kan telle dager på en hånd de siste tre sesongene som man ikke har lukket kalesjen for natten :smiley:. Rett og slett værmessig vært ett lite eventyr denne ferien for oss som har vært i gang i en ukes tid.

Link to post
Share on other sites

Hvilke flytebrygger? I gjestehavna?

Vi tøffet i rolig gange (ca 4-5kn) fra ca midten av renna og inn til bryggene så kan vel umulig har vært skylden i dette? Min bedre halvdel stod på dekk og hørte ingenting...

 

Hørte ikke kona di noe så var det ikke dere. De de gjalt kom med høy baug mellom bryggene og fikk vite det. Da beklager jeg uttalelsen min.

 

(ja, det er flytebrygger begge de to som stikker ut fra moloen i gjestehavna. :-) )

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Reiste turen min som planlagt i dag. Kom til Grimstad, smell full havn, ble sendt videre av de. Reiste til Arendal, fikk siste plassen, akkurat nå noen timer senere ser jeg en ledig plass her. Vært delvis veldig mye vind i dag, og er fortsatt det i Arendal. Når jeg ankom kjente nok Julie III og sap igjen båten (vimpelen) for de kom umiddelbart og hilste på. Kjekke karer, sap hjalp i tillegg Julie med å rense opp rundt termostatene. Gjenstår å se om det er nok eller om de må byttes, men flott at vi på Båtplassen kan hjelpe hverandre slik. Stor honnør til sap

Hvor turen går i morgen er mer åpent ennå, ser an været og lysten.

 

Tror vinden for ta skylden for at havnene er så fulle i dag, lite avreise, de har bare blitt fylt opp etter hvert som folk vil inn til havn i dag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...