Jump to content

Bruke Gassgrill på badeplattform?


MaSa

Recommended Posts

Hvordan stiller folket seg til det f.eks i gjestehavner osv ?

 

Er det helt greit eller fy? Grunnen til at jeg spør er at jeg vil gjerne grille maten og ikke steke den. Av og til ligger mann i gjestehavner hvor det er lite muligheter eller ingen muligheter til dette uten og måtte gå 1km med grillen!

 

Valget er da flytebryggja eller plattformen eller stekepanne ? Hvordan hadde dere reagert hvis jeg fyrte opp Gassgrillen ved siden av dere i en gjestehavn?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Mye tryggere på badeplattform enn på gasskomfyren inne i båten....

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Fyrer opp Magman på akterdekket stadig vekk.

Sjekker vindrettning før jeg setter i gang. Er det fare for at grill røyken går rett i øya på de i nabobåten, steker jeg inne.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Fyrer opp Magman på akterdekket stadig vekk.

Sjekker vindrettning før jeg setter i gang. Er det fare for at grill røyken går rett i øya på de i nabobåten, steker jeg inne.

Enig. Vi henger Magmaen på rekka helt akter og griller med mindre vindretningen er slik at osen går rett til naboene.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Nei, båtfolk griller ikkr ute når en ligger i marina ved ved siden av andre båter med folk ombord. Men hva folk i båt gjør er en annen sak.

Beklager, men der selværklærte "båtfolk" må nok bare venne der til oss "folk i båt også". Ligger dere "båtfolk" i marinaer da??

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke noe forskjell om en grill er fastmontert på rekka på en seilbåt, enn står fritt på badeplattformen på en motorbåt. Faktisk er det nok tryggere med en frittstående som kan tuppes på sjøen om noe går galt.

Men det er klart, du svir kanskje ikke av den feiteste marinaden direkte på grillrista om vindretninga er rett til naboen.

 

Heller grill hos nabobåten enn dieselaggregat. :)

 

Jeg setter grillen fremme på dekk på seilbåten. Oppsyn er en selvfølge.

Link to post
Share on other sites

Magma på gass er den ultimate grillen for båtfolk !

Festes på rekka, produsert i rustfritt og gir en fantastisk god grillmat "
http://www.magmaproducts.com/Products/Marine_Products/Gas_Barbeque_2/A10-215CE-2/a10-215ce-2.html

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det er nok bare fordi jeg vil ha "godkjent" på min egen investering MIX :lol:

Når det er sagt, har jeg en 3-bluss Weber på terassen, men er like fornøyd med resultatet jeg får på Magman i båten !

 

Skal jeg være HELT ærlig, og det skal man jo, så blir grillmaten mye bedre på hytta med en "tønne-grill" fyrt opp med gass-pistol på KØL......(uten tenn-veske)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Magma skal ha "Campingas" som man får kjøpt i sportsbutikker. Den typen gass man får hos Biltemna f.eks. passer ikke. (jeg har 6 stk. selv.) :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har 4 sånne små gassflasker i båten, men ingenting å bruke de på.. De fulgte med båten.. Passer de på en magmagrill? Hva Annet kan de brukes på? Ovner?

Jeg har vanlig "Statoil-kobling" til min Magma og bruker den med standard 2-kilosbeholder. Det finnes andre koblingshoder som enkelt kan byttes ut. Med enkelt mener jeg løsne slangeklemme®, bytte hode og stramme igjen. Det er som for en hvilken som helst annen gassgrill.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Innlegget ditt virket som det var tatt rett fra brosjyre.

Lurte litt på om du hadde overtatt agenturet. :lol:

 

Hvis du skal misstenke meg for "snikreklame" så "ta" meg på fugemasser :giggle: Tec7 ??? :lol: :lol: :lol:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Sikkert bra med Weber....tenker jeg kan fort ende opp med det samme selv...men tror jeg fortsetter med Magma.

Det meste er bra, men IKKE på brygga !

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har 4 sånne små gassflasker i båten, men ingenting å bruke de på.. De fulgte med båten.. Passer de på en magmagrill? Hva Annet kan de brukes på? Ovner?

 

Jeg har vanlig "Statoil-kobling" til min Magma og bruker den med standard 2-kilosbeholder. Det finnes andre koblingshoder som enkelt kan byttes ut. Med enkelt mener jeg løsne slangeklemme®, bytte hode og stramme igjen. Det er som for en hvilken som helst annen gassgrill.

Ok. De boksene mine e i sprayboks-størrelse og 4 i pakken.. Gamle eieren kjøpte gass men rakk aldri å kjøpe ovnen;) Hehe

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ok. De boksene mine e i sprayboks-størrelse og 4 i pakken.. Gamle eieren kjøpte gass men rakk aldri å kjøpe ovnen;) Hehe

 

De kan brukes i små varmeovner, kokeapparater/grill (ikke normalt høykvalitetssaker) eller til blåselampe. Det siste er kjekt å ha dersom en skal ha av en gjenstridig propell, e.l.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Jeg grillet på badeplattformen idag :) !

 

Maten smakte godt og det ble en suksess!!

 

Vet ikke hva som skal til for og være båtfolk egentlig, men anser meg selv

For og være båtfolk og ikke folk i båt!

 

Jeg viser hensyn til alle rundt meg og vet hva jeg driver med når jeg er på vannet, oppfører meg ikke som en drittsekk, men som en hyggelig mann som kan snakke med alle :)

Selv vært i båt i ca 30år og 9mnd ! Jobber også på sjøen til vanlig. Straks 31 år hvis noen lurte:)(sier ikke at det er lang fartstid, i forhold til mange andre! Men det har vært hele livet )

 

Uansett jeg takker for tilbakemelding på spm mitt, og har forstått at blant menig mann så er det akseptabelt og grille så lenge man viser hensyn til vind og naboer noe som for meg også er en selvfølge. Mens blant noen båtfolk så er det ikke akseptabelt ? Da får jeg heller være folk blant båtfolk av og til :)

 

Fortsatt god sommer fra MaSa :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...