TTGJ Startet 13.August.2013 Del på Facebook Startet 13.August.2013 Det gjelder styreinnretningen til en Husky Dane. Der er en holder for styresylinderen festet i skroget. den er av hardplast og den er sprukket og helt ødelagt. Hvor kan man få tak i nye slike? Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Du, jeg har det samme problemet på min skarpnes 30. I kraftig fjord med høye bølger og vind slo roret mitt i bunn. Det resulterte i at det plast/nylon festet som sitter festet inn på kula på hydraulik sylinderen ble knust. Fabrikat av styresystemet er av typen Vetus. Har forsøkt og få tak i delen, men har ikke klart det. Derfor har jeg laget til et eget system som er like godt (har holdt til nå i 3 sesonger). Skal ta boen bilder som viser hva jeg har gjort. Legger dem ut senere i dag. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Leon KAD502 Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Da har jeg lagt ut bilde av hvordan jeg har gjort det. Det som er viktig er at sylinder er plassert der den til vanlig sitter festet/fastlåst i kula/plastbiten. Du ser tre klemmer som sitter på rad på sylinder. Disse er type med gummiforing. Disse bør være hakket mindre i diameter enn sylinder så man får skrudd skikkelig til og får godt feste. Denne klemma er festet med en gjennomgående skrue med mutter på bakside. For å bygge opp til riktig høyde, og for at man skal få litt glideflate så har jeg brukt skiver med fett mellom. De neste to klemmene må man ha for å holde klemme 1 på plass så den ikke sklir eller beveger seg frem og tilbake. Dette var en nødløsning, men har holdt i lang tid, så derfor har jeg ikke gjort noe med det. Alt må være rent for olje og fett mellom sylinder og gummi/klemmer. Om noen vet hvor jeg får tak i dette plastfeste til mitt Vetus styresystem så er jeg intressert i å vite hvor. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Nordboer Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Hei, Fant dette bildet av det jeg tror er den samme styresylinderen som jeg har i min båt. Jeg finner ingen modellbetegnelse på sylinderen min og lurer på om du kjenner modellnummer (skal undersøke om det finnes pakningssett ennå til denne). Samtidig ville jeg gjerne høre hvilken type olje du bruker på denne? Takknemlig for tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 (redigert) Disse har det du trenger! Denne har jeg brukt på hyd styring,HydraWay HVXA 15 Redigert 12.August.2015 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Nordboer Svart 13.August.2015 Del på Facebook Svart 13.August.2015 Tusen takk for hjelpa - da er jeg et stykke videre. Antar det ble laget en del ulike pumper med ulik størrelse, men kanskje jeg kan få den identifisert ved å ta noen strategiske mål. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.