Jump to content

Rustfrie stifter??


colabrus

Recommended Posts

  • 1 år senere...

En liten tilbakemelding på denne. Clas Ohlson hadde ikke disse lenger. Har stort sett ringt alt av byggbutikker, maskin forretninger og ingen hadde rustfrie stifter til vanlig stiftemaskin. Motek hadde noen kraftige noen som ble brukt på store luftdrevne stiftemaskiner men som ikke passet mitt formål eller stiftemaskin.

 

Jeg var sågar i kontakt med Arne hos Øyane Seil og Kalesje som sydde kalesjen min. Han visste ikke hvem som leverte dette men tilbydde meg å låne hans luftdreven stiftemaskin og stifter. Kunne stå i verkstedet hans å gjøre det. Er det god service eller :flag:

 

Men som et siste forsøk ringte Siddis Marine for å høre om de hadde tips om hvem som kunne ha. Det viste seg at de hadde på lager selv, 4 ulike typer. Får bare håpe de har en type som passer maskinen min. Evt får jeg kjøpe en stiftemaskin som passer de stiftene de har :cool:

 

Stikker innom etter jobb for å se om de passer.

Redigert av SF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bl.a. West System har stifter i kunststoff. Ikke stål, men de er i det minste rustfrie. Kan det være ett alternativ? De sender nok som postpakke/brev.

 

De brukes bl.a. av de som lager båter i kaldbaking. Brukes til å stifte fast finerlagene, og man trenger ikke trekke dem ut igjen. Kan bare høvles og slipes ned etter at epoxyen er herdet. Skal være sterke. Du kan lese mer på bl.a. West Systems hjemmeside.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...