colabrus Startet 20.Mars.2005 Del på Facebook Startet 20.Mars.2005 Hvor får jeg kjøpt rustfrie stifter (8mm) i Bergens området? Det er ingen av båtbutikkene som har det virker det som... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 Wallendal i Strandgaten, her kjøpte jeg mine. Ta med pistolen slik at du får rett dimensjon.... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
colabrus Svart 20.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 Da går jeg der i morgen tidlig! Håper på bra båtpussvær i påsken...krysser fingrene... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 Motek AS, Spelhaugen 18 Sitér dette innlegget kgt Link to post
Skipper Worse Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 Motek holder på å flytte for tiden, var i nærheten forleden og så at det sto plakat i vinduet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Verrie Svart 20.Mars.2005 Del på Facebook Svart 20.Mars.2005 Heisan, antar du skal trekke om puter elns siden du skal ha rustfrie stifter. Dersom så er tilfelle, du vil ikke heller trekke bånd over stiftene slik at du får dem tette og da eventuelt slipper å risikere at de riper opp underlaget ? Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 21.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2005 Jeg var innom wallendahl i strandgaten i dag. De var utsolgt, og ventet ikke inn nye før etter påske.... Jeg får prøve Motek i morgen. Hva menes med bånd over stiftene? hva slags bånd? mvh: Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Hei, Skal til med omtrekking av noen puter og skulle hatt rustfrie stifter til stiftemaskinen. Noen som vet hvem i Stavanger regionen som selger det. Jeg har prøvd en del bygg forretninger som BM og OBS Bygg men ingen av dem som har. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
kes Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Clas'en har i hvert fall hatt. Der kjøpte jeg mine i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Mars.2007 Del på Facebook Svart 5.Mars.2007 Fant dem ikke på nettsida men har ikke vært i butikken. Får ta meg en tur der i morgen. Takk for tipset! Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 (redigert) En liten tilbakemelding på denne. Clas Ohlson hadde ikke disse lenger. Har stort sett ringt alt av byggbutikker, maskin forretninger og ingen hadde rustfrie stifter til vanlig stiftemaskin. Motek hadde noen kraftige noen som ble brukt på store luftdrevne stiftemaskiner men som ikke passet mitt formål eller stiftemaskin. Jeg var sågar i kontakt med Arne hos Øyane Seil og Kalesje som sydde kalesjen min. Han visste ikke hvem som leverte dette men tilbydde meg å låne hans luftdreven stiftemaskin og stifter. Kunne stå i verkstedet hans å gjøre det. Er det god service eller Men som et siste forsøk ringte Siddis Marine for å høre om de hadde tips om hvem som kunne ha. Det viste seg at de hadde på lager selv, 4 ulike typer. Får bare håpe de har en type som passer maskinen min. Evt får jeg kjøpe en stiftemaskin som passer de stiftene de har Stikker innom etter jobb for å se om de passer. Redigert 6.Mars.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hanssae Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Har du prøvd Biltema ? Dei har en del stifter , men jeg vet ikke om dei er rustfrie. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Ja jeg har prøvd, de hadde kun vanlige el-sinket. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Siddis sine stifter var tydeligvis ikke løsningen, disse er 12,6mm over ryggen og jeg finner ingen stiftepistoler som tar dem. Det ser ut som det er 10,6 eller 11,4 som er standard. Flere tips? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
880 Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Kansje Wergeland Jernvarer har noe....Wergeland Jernvarer Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Slagskibet Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Min erfaring er at rustfri stifter til hobbyverktøy får du ikke tak i. Bryt sammen i krampegråt og i morgen kan du kjøpe vanlige stifter . Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Vanlige stifter har jeg nok av men hadde nå tenkt meg rustfrie. Men de er tørt og fint inni kabinen så det går vell fint med el-sinket også. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tfjelde Svart 6.Mars.2007 Del på Facebook Svart 6.Mars.2007 Kjøpte rustfrie stifter her i fjor Sandnes Skumplast Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 (redigert) Fårstår ikke helt dette. Hos Byggmakkeren her har de 140/10 fra rapid som rustfrie og 53/6 og 53/8 fra Bosch i rustfritt som hylle vare Redigert 7.Mars.2007 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
SF Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 (redigert) Kjøpte rustfrie stifter her i fjor Sandnes Skumplast Takk for tipset, skal prøve dem senere i dag. Fårstår ikke helt dette. Hos Byggmakkeren her har de 140/10 fra rapid som rustfrie og 53/6 og 53/8 fra Bosch i rustfritt som hylle vare Ikke Byggmakkeren her i byen Redigert 7.Mars.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Høvdingen Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 Husk at Jon-Kåre bor sentralt i Norge Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 Bl.a. West System har stifter i kunststoff. Ikke stål, men de er i det minste rustfrie. Kan det være ett alternativ? De sender nok som postpakke/brev. De brukes bl.a. av de som lager båter i kaldbaking. Brukes til å stifte fast finerlagene, og man trenger ikke trekke dem ut igjen. Kan bare høvles og slipes ned etter at epoxyen er herdet. Skal være sterke. Du kan lese mer på bl.a. West Systems hjemmeside. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 Bl.a. West System har stifter i kunststoff. Ikke stål, men de er i det minste rustfrie. Kan det være ett alternativ? De sender nok som postpakke/brev. Disse må du vel ha egen stiftemaskin til? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 Husk at Jon-Kåre bor sentralt i Norge Stemmer det og så har vi nok en av landets beste Makkere Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Slagskibet Svart 7.Mars.2007 Del på Facebook Svart 7.Mars.2007 Husk at Jon-Kåre bor sentralt i Norge Sannheten er vel at det er varer fra 1962 som ikke er solgt enda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.