Jump to content

Hvilken 2" slange til kjølevannsinntak som er lett å jobbe med?


sap_2000

Recommended Posts

Da går jeg for samme slanger som har vært montert tidligere. Da gjenstår mitt siste lurende:

 

 vil jeg også montere ferskvannsskylling av motoren. Jeg hadde tenkt å sette inn en Y eller T rett på slangen og koble den ekstra til inntaket på varmtvannstanken med en manuell og en elektrisk ventil i serie. Da kan jeg starte skyllingen fra førerposisjon. Jeg har ikke tenkt å stoppe saltvannsinntaket da jeg tror vannpumpen som som pumper vannet rundt i båten klarer å levere nok vann til å mate motoren på tomgang. 
Når jeg stopper motoren vil pumpen fortsette å pumpe vann og pumpe det ut gjennom drevet. 
Innspill mottas med glede og spenning :)

Link to post
Share on other sites

Enig med @Swingswong. Det ser rett og slett ut som om stålspiralen i slangen har rustet, noe som igjen vil føre til at overflaten på strengen får skarpe kanter og kan gi brudd i plasten i slangen. Hvis det i tillegg er en slange med dårlig PVC-kvalitet kan jo slikt skje. Og at det er kvalitetsforskjeller på PVC er ikke noe å lure på. Altså en god grunn for å kjøpe slange fra en anerkjent leverandør. Jeg vil allikevel ikke være skeptisk på å bruke slike spiralslanger. 

Link to post
Share on other sites

Kjøpte mine på den lokale hydroscand butikken, er like myke og fine etter minst 5 år nå. Rask service uten spørsmål om det så dreier seg om en 200mm slange!  De har en egen små båt slange katalog også.. Er kun bensin slanger som duger noenlunde fra biltema etter min egen erfaring, men de sprekker altfor fort i solen

 

 

719DD052-ECBA-4F22-B440-1C441FD91CC9.png

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...