Jump to content

Prosjekt oppussing Scand 26 HC


Kenryd

Recommended Posts

Nyttig info! Tar det med meg. Skal forhøre meg litt. Tror jeg har en som kan fikse det med tunnelen for meg, eller ihvertfall hjelpe meg. Men skjønner at det er viktig å sette seg godt inn i dette. Med tanke på å få riktig plassering for optimal funksjon :-)

 

Håper kanskje å få dette gjort nå i høst, for når våren kommer kan en som regel ikke få båten fort nok ut!  :lol:

 

Kommer bilder når ting begynner å skje :-)

Link to post
Share on other sites

Det var her jeg bestilte, ikke seaking.no men seakingmarine.no naturligvis http://seakingmarine.no/905-thruster/492853-baugpropell-se40-pakketilbud

 

Samt byttet touchpanel til boatswitch panel http://seakingmarine.no/573-styring-og-manovrering/491546-boatswitchpanel-round-1224-v

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ligger en god del videosnutter ute om baugpropellmontering.

 

 

Vet ikke hva som ligger på denne DVD-plata da: https://www.maritim.no/installasjonsveiledn-pa-cd-baugpropell#.V-g4O-9khaQ

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Gratulerer, men doble V8 bensin... jaja. Du trenger jo ikke dra så langt avsted :saint:

Windy er jo liksom originalen, alt annet blir bleke kopier :smiley:

 

Med doble motorer trenger du vel nesten ikke baugpropell men det er kanskje montert fra før av?

 

Nå har jeg borret i min Windy 27 og det ser slik ut etter at jeg tok ut vanntanken i baugen, som forøvrig var både skummet, plastet og skrudd fast.

Fylte en hel søppelsekk og vel så det med skum. Solide saker.

Klarte å få tunnellen så langt fram som jeg ønsket, så får jeg bare håpe at den ikke er for høyt.

Men tunnellåpningene blir jo vinklet ca 45 grader nedover så det burde ikke bli noe problem at den suger luft...

 

 

DSC_1387.JPG

DSC_1400.JPG

DSC_1401.JPG

DSC_1409.JPG

DSC_1410.JPG

DSC_1411.JPG

DSC_1412.JPG

DSC_1415.JPG

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ja er baugpropell her fra før. Heldigvis. Tror jeg hadde slitt fælt med å komme inn på bryggeplassen uten. Ganske trangt, men gikk som en lek med den.

Har ikke fått testet den så veldig godt ennå ift forbruk men ser foreløpig greit ut. Blir det for ille blir det nok ombygging til en dieselmotor. Er bare det at denne båten fungerer best med dobbel installasjon :-)

Båten er fra 1988 og trenger et løft, så er ikke umulig at det blir en ny prosjektråd etterhvert :-)

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...