Plenty Svart 10.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Blir ju kjempeflott det der ! Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 10.Oktober.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2016 Takk for oppmuntringer! Høstferie med barnebarn gjør at det blir litt lite produksjon i båten denne uken, men kommer tilbake så snart jeg kan. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Da er båten på Finn.no. Kom ikke helt i mål men den er da seilbar og trivelig inni. Det meste virker, noe er ikke sluttført, og noen ting må tas igjen, men det får være opp til neste eier. Mange deler følger med båten til neste eier, nok til å gjøre den helt ferdig, som f.eks: Nå er båten vasket og polert over fenderlisten, resten ser ganske bra ut: Feil bilde.... Rett bilde: Selv er jeg ganske fornøyd med resultatet, og ikke minst med prosessen. Jeg har lært masse underveis, og det var det viktigste. En STOR takk til alle på baatplassen som har hjulpet med råd, inspirert, likt, og gjort det hele mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Det er en tid for alt er det noe som heter, håper salget går greit. Er jo en populær båt. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Skulle tru at båten går greitt å selge. Ser fin ut. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 15.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 I går ble båten solgt, og prosjektet HR 26/ Lasseliten ble for min del avsluttet. Jeg har godt håp om at den nye eieren vil ta godt vare på båten, som skal bytte navn til «Vetlajento», som tilsvarer vel Veslejenta på bokmålsk/østlandsk. Den skal fortsette å gi seilglede til ny eier i kjente farvann rundtom Rosendal. Uken før overlevering har ny eier allerede sjainet opp cockpiten, så det ble meget pent - dette bærer bud om en god fremtid for den gamle damen (som nå eies av en ung dame) , nettopp det jeg håpet på da jeg kjøpte den! Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Gratulerer med salget. Mykje båt for pengane. Ser i Sverige så forlanger dei mykje høgare for tilsvarande båt. Gler på ein måte litt til eg blir eldre, og skal ha meg ein mindre båt? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Gratulerer med salg, og takk for at vi fikk følge deg og båten ? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 I etterkant - angrer du, eller var det ei kjekk erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 16.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Hei igjen, prosjektet handlet om 1) å prøve å gjøre ting jeg ikke visste at jeg kunne, uten særlig risiko for å ødelegge store verdier. Båten har fungert som en testplattform slik at jeg nå feks ikke vil stusse på å skifte belg på drevet til Havfruen. 2) gi liv til en båt som ellers ville havnet på skraphaugen. 3) fokus på gjenbruk, både av eldre båter som ofte har mye bedre byggekvalitet enn nye, og av deler fra andre båter i vår forbrukstidsalder (må vi ha den nyeste dippedutten?) Alle disse momentene har jeg delvis lykkes med. Nå er jeg svært glad for at båten får et videre liv, og jeg håper det blir et langt og lykkelig eierskap for den som overtok. Nei, jeg angrer ikke, og livet er for kort til slikt. Jeg avslutter denne tråden med å ønske Vetlajento gode vinder og hell og lykke på alle hav. ship’ ohoi! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.