Jump to content

Hvordan / hvem kan bygge om til justerbart akterstag?

Heatseeker

Recommended Posts

Jeg har også to faste akterstag, og har luftet ideen om justeringsmuligheter her tidligere. Du finner mine to alternativer beskrevet i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/94525-hvordan-faa-justerbare-akterstag-paa-dufour-385/

Jeg har ennå ikke fått ut fingeren og gjort noe, men det er nok alternativ 1 som blir løsningen for meg. Det krever ingen utskiftning av eksisterende akterstag, kun introduksjon av noen nye deler som enkelt kan fjernes igjen hvis jeg vil tilbakestille til original løsning.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Løsningen som jeg har skissert i tråden "min" og som også er vist i enkel utgave på Gunga Din sitt bilde skal kunne fungere greit. Jeg vet ikke helt hvilke krefter som blokkene vil bli utsatt for når de strammes ned og de trekker akterstagene mot hverandre, men bruker man skikkelige blokker burde det gå greit.

Jeg har ikke sjekket hvordan jeg kan feste "strammetauene" nede ved akterstagenes innfesting, men husker jeg ikke helt feil har jeg to ledige hull i hver brakett til akterstagene. Sammen med noen blokker som gir bedre utveksling så burde det ikke være så alt for vanskelig. Burde vel bare gjort det, egentlig...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...