Jump to content

"Nye Aker Brygge" tar form


Figaro

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Hvor stor kapasitet er det snakk om?
Er dette det eneste stedet og ligge sentrumsnært i Oslo?

 

Jeg har aldri vært i Oslo med båt før, men tenkte kanskje og ta en langhelg inn dit i løpet av sesongen for og besøke venner der.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Som i mange andre byer fylles en slik gjestehavn opp av båter som ikke har klart å skaffe seg båtplass andre steder. Dette skjer vel trolig ikke her da kontrollen sikkert er noen hakk bedre. Det er flott av hovedstaden får en gjestehavn for besøkende.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Som RSL sier så er ikke båtplass noe problem i Oslofjorden lengre, kanskje heller tvert i mot (bygges vel ut x antall hundrevis av plasser feks i Skjeberkilen i vinter). Det som må skje i sommer er at det starter konkurranse på pris slik at båtplasser blir billigere.

Link to post
Share on other sites

Synes absolutt at det er positivt at det blir gjesteplaser på Aker brygge. Det jeg missliker er at de pimper opp bryggene (i følge planen) for å skape parkkarakter. Jeg mener dette er på trynet byplanmessig: Det som stikker ut i fjorden foran rådhuset bør ha karakter som brygge, ikke landskap. Og et godt maritimt miljø er for meg et miljø med en viss grad av røffhet, hvor det ikke bare ligger nypolerte yachter side om side. Redd for at mange av båtboerne som tidligere har bodd på brygga ikke kommer tilbake, pga kostnadsnivå, og eventuelle krav til standard fra bryggeeierne.

Da er det i alle fall viktig at Aker brygges småbåthavn får konkurranse, og ikke er eneste havn i sentrum. Spent på hva som skjer i Bjørvika, selv om jeg i utgangspunktet ikke har altfor høye forventninger.

Link to post
Share on other sites

Synes absolutt at det er positivt at det blir gjesteplaser på Aker brygge. Det jeg missliker er at de pimper opp bryggene (i følge planen) for å skape parkkarakter. Jeg mener dette er på trynet byplanmessig: Det som stikker ut i fjorden foran rådhuset bør ha karakter som brygge, ikke landskap. Og et godt maritimt miljø er for meg et miljø med en viss grad av røffhet, hvor det ikke bare ligger nypolerte yachter side om side. Redd for at mange av båtboerne som tidligere har bodd på brygga ikke kommer tilbake, pga kostnadsnivå, og eventuelle krav til standard fra bryggeeierne.

Da er det i alle fall viktig at Aker brygges småbåthavn får konkurranse, og ikke er eneste havn i sentrum. Spent på hva som skjer i Bjørvika, selv om jeg i utgangspunktet ikke har altfor høye forventninger.

nå blir vel bryggene pimpet opp i stil med mange av båtene som vil ligge der, og mannskapet vil nippe i Chablis og Champagne før de tar en lettere 7 retters middag på en av bryggas restauranter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...